علی حسینی محمدآبادی روز سه‌شنبه در دیدار با رئیس و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا مرکز کرمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: رسانه‌ها حلقه واسط بین مردم و تامین اجتماعی هستند تا مخاطبین را از قوانین و ضوابط مطلع سازند.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی یک سازمان ابرقدرت اقتصادی و اجتماعی است که نقش بی‌بدیلی در مسائل گوناگون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند گفت: در استان کرمان ۱۱۰ هزار خانوار مستمربگیر از تامین اجتماعی وجود دارد که ۵۰ هزار خانوار آن مستمربگیر بازمانده، ۳۵ هزار خانوار مستمر بگیر بازنشسته و مابقی از مستمربگیر از کارافتاده هستند.

وی از وجود ۵۱ هزار گارگاه فعال به عنوان بزرگترین شریک اقتصادی تامین اجتماعی در استان کرمان خبرداد و تصریح کرد: ۳۴۰ هزار نفر به طور مستقیم به عنوان بیمه شده اصلی در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

حسینی محمدآبادی ادامه داد: همچنین ۱۳۰هزار خانوار بیمه توافقی اعم از بیمه مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگان، کارگران ساختمانی و انواع و اقسام بیمه‌های توافقی که در حاضر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه ماهیانه ۲۵۰ میلیارد تومان مستمربگیران و تعهدات کوتا مدت بیمه شدگان در استان کرمان پرداخت می شود بیان داشت: در استان بیش از ۵۶ واحد اجرایی اعم از شعبه اصلی، اقماری و کارگزاری وجود دارد و یک واحد کارگزاری در شهرستان سیرجان در ایام الله دهه فجر افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: طی سالجاری بالغ بر یک میلیون جلد دفترچه درمانی بیمه تامین اجتماعی در استان کرمان صادر و یک میلیون و ۱۰۰ هزار جلد تامین اعتبار انجام شده است.

حسینی محمدآبادی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بزرگ بیمه ای و دارای خدمات زیادی بیان داشت: با استفاده از خطوط دیتا و اینترنت ۲۰ خدمت سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام دهد و ۸۰۰هزار لیست بیمه شدگان از کارگاه‌ها از این طریق انجام می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان به بیمه شدگان توصیه کرد: که با یک بار حضور در تامین اجتماعی نحوه استفاده از خدمات غیرحضوری را دریافت تا در وقت خود صرفه جویی کنند.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان بزرگترین شریک سازمان تامین اجتماعی هستند و براساس قانون موظف هستند که حق بیمه های خود را تا پایان ماه بپردازند و به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند افزود: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور طی ۱۰ ماهه امسال حدود به سه درصد رشد تعداد بیمه‌شدگان اجباری و در بخش بیمه‌شدگان آزاد پنج درصد رشد داشته‌ایم  و نشان دهنده این است که در استان کرمان مفهوم و فرهنگ بیمه‌های اجتماعی نهادینه شده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به شرایط  استفاده از بیمه‌های تامین اجتماعی شرایط آسانی است تصریح کرد: کسانی که دارای ۶۰ سال سن و ۲۰ سابقه و یا ۳۰ سال سابقه و ۵۰ سال سن می توانند بازنشسته این سازمان بیمه ای شوند.

حسینی محمدآبادی با اشاره به شرایط بازنشستگی بانوان در سازمان بیمه تامین اجتماعی افزود: بانوان نیز با ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه و یا سال۵۵ با ۲۰ سال سابقه و بانوانی که در کارگاه‌ها مشغول به کار هستند با ۴۲ سال و ۲۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته بیمه تامین اجتماعی شوند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی و بدون اتکا از نفت و تنها از محل  پرداخت حق بیمه شدگان هزینه‌های خود را تامین می کند تصریح کرد: کارفرمایان استان کرمان ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارند که کارفرمایان می توانند با تقسیط بدهی خود از افزایش جرائم خود جلوگیری و سازمان را با پرداخت حق بیمه یاری کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان به همراه مدیر امور شعب بانک رفاه استان کرمان از بخش های مختلف خبرگزاری ایرنا بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.