حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز جمعه در آیین پایانی سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در آذربایجان شرقی، افزود: از خبرنگاران و فعالان رسانه ای و اطلاع رسانی درخواست دارم تا حد امگان و مقدورات خود سعی کنند در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی جریان سازی را بر عهده بگیرند و اینگونه نباشد که ما به دنبال جریان سازی رسانه های معاند و بیگانه برویم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دشمن به خوبی اقدام به جریان سازی رسانه ای می کند و موفق هم می شود که در برابر این اقدامات دشمنان، ما نیز باید بسیار حساب شده در این عرصه گام گذاشته و عرصه را برای بدخواهان نظام تنگ کنیم.

آل هاشم ادامه داد: نباید چنین شود که دشمن جریان سازی کند و ما به آنها عکس العمل نشان دهیم و عمل پدافندی داشته باشیم، بلکه با توجه به توانمندی ها و نیروهای جوان و پرانرژی که ما در داخل کشور و استان داریم، باید در مقابل دشمن به صورت آفندی و تهاجمی عمل کنیم.

وی انتخابات هفته آینده  مجلس شورای اسلامی را بهترین عرصه برای جریان سازی رسانه ای در کشور خواند و گفت: در این راستا باید مسیر برای حضور نیروهای ارزشی، جوانان پرشور و انقلابی توسط رسانه ها تقویت شود، چون باید به تدریج نیروهای جوان به بدنه مدیریتی و قوه مقننه وارد شوند تا یکی از زمینه های قوی شدن ملت که همان مجلس قانون گذاری است، مهیا شود.

آل هاشم با تاکید بر اینکه امروز مجلس نیازمند حضور جوانان انقلابی و فداکار است، یادآوری کرد: برای تحقق این امر نقش رسانه ها بسیار فراتر و وسیع تر از ده ها منبر و جلسات سخنرانی است و باید در این عرصه بسیار قوی عمل کرد.

وی لازمه ایستادگی در برابر دشمنان و مشکلات داخلی را مجاهدت مسئولان و عمل آتش به اختیار جوانان انقلابی دانست و اضافه کرد: البته در این عرصه نباید به افراد برچسب های سیاسی، دزد و سوءاستفاده کننده زد، بلکه باید با ارایه راهکارهای علمی و عملی به دنبال تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی بود.

آل هاشم اهمیت فضای مجازی را بسیار بالا دانست و افزود: اگر بخواهیم این فضا را به فرصتی برای توسعه و امنیت کشور تبدیل کنیم، باید جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری مساله را در نظر گرفت و فعلانه و خردورزانه در این میدان وارد شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این آیین با بیان اینکه ایران اسلامی امروز با جنگ رسانه ای متنوع، نامحدود و با ابعاد مختلف و متفاوت مواجه است، گفت: اگر در این عرصه به درستی و با دقت ایفای نقش نکرده و از خق خود به خوبی دفاع نکنیم، در آینده دچار خسران خواهیم شد.

سردار عابدین خرم، نظام جمهوری اسلامی را در حوزه های مختلف مظلوم خواند و افزود: نمونه عینی این مظلومیت در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر به عینه مشاهده شد که در آن کسانی که جشنواره را تحریم کرده و قهر کرده بودند، جایزه دریافت کردند که این مساله در هیچ نظام سیاسی و حاکمیتی در جهان روی نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط امروز جهان و کشور باید از تک رسانه ای خارج شد، اظهار داشت: در این راستا ناگزیر به فعالیت در عرصه چندرسانه ای هستیم، چون هر تلفن همراه ماهیت مخابراتی خود را به ماهیت خبررسانی و رسانه ای تبدیل کرده است و هر گوشی تلفن امروز یک رسانه به شمار می رود.

خرم با اشاره به وجود 70 میلیون کاربر اینترنت در ایران که 13 میلیون از آنها کاربر ثابت هستند، یادآور شد: در این فضا باید کاربر محور عمل کرد نه مخاطب محور.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از تعداد 12 اثر برتر و 36 اثر شایسته تقدیر با اهدای جایزه و لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.