ارسلان زارع چهارشنبه شب در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان در رشت ؛  بالندگی و شکوفایی  انقلاب را مرهون خون شهدا دانست و افزود: همواره شهدا در طول این چهار دهه ، انقلاب و نظام را بیمه کرده اند که طی این روزهای اخیر نیز دوباره شاهد برکات و تاثیر گذاری خون شهدایی  همچون سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی  در پویایی ، شکوفایی جمهوری اسلامی و اعتلای آرمان های آن بوده ایم .

وی تصریح کرد: اگرچه حرکت تروریستی آمریکا  در صحنه بین الملل مورد انزجار بسیاری از ملت های آزادیخواه جهان قرار گرفت و حتی در  بخشی از حاکمیت دولت آمریکا نیز این حرکت مذموم تقبیح شد ؛ در کشورمان نیز به برکت خون این سردار دل ها شاهد انسجام ، وفاق و وحدت کم نظیر مردم بودیم.

وی خون شهیدان را موجب تقویت اعتماد به نفس مردم و مسئولان برای تلاش بیشتر جهت توسعه بالندگی و تحقق آرمان های اسلامی خواند و افزود:  از این انسجام و وحدت ملی که امروز مرهون خون شهیدان هستیم باید به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی بهره بگیریم .

زارع با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همزمان با کشور روز دوم اسفندماه گفت: باید اهتمام داشته باشیم این وحدت ملی تداوم یابد و با مشارکت گسترده مردم در انتخابات  و حمایت از دستاوردهای انقلاب بار دیگر تجلی یابد .

وی با تاکید بر ضرورت  جلوگیری از لطمه وارد کردن به وحدت ایجاد شده بین مردم و مسئولان خاطرنشان کرد: نباید سخنرانی و یا برنامه انحرافی حاشیه دار این حلاوت وحدت بین مردم و مسئولان را تلخ کند .

استاندار گیلان نقش آفرینی و  مشارکت مردم  ایران در وقوع انقلاب اسلامی  را در جهان  بی نظیر خواند و یادآورشد: ۹۸.۲ درصد مردم کشورمان در انتخابات حاکمیت جمهوری اسلامی را انتخاب کردند که باید این ارزش بزرگ سیاسی و اجتماعی را پاس بداریم.

وی  در ادامه با  تاکید بر ضرورت مردمی بودن جشن ها و برنامه های انقلاب  در شهرها و روستاها تصریح کرد: طی ایام  دهه فجر علاوه بر برگزاری جشن ها و برنامه های متنوع ؛  دستاوردهای سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و عمرانی انقلاب که کارنامه درخشانی در  دوران انقلاب دارند ،نیز باید توسط مدیران و فرمانداران برای مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: همچنین مدیران در بین شهروندان در شهر و روستا حضور داشته باشند و راه اندازی میز خدمت یکی از اقداماتیست که می تواند در ارتباط  برای ارائه خدمات بیشتر به مردم موثر باشد.

زارع با اشاره به نقش اقشار مختلف مردم در شکل گیری انقلاب همچون  هنرمندان، ورزشکاران ، اصناف و بازاریان تصریح کرد: باید از آحاد مردم  برای مشارکت در  برگزاری مراسم و جشنواره ها بهره گرفته شود که برخی از  جشنواره ها همچون جام فجر پهلوان نامجو بین المللی است.

وی با  تاکید بر اینکه امسال در آغاز دهه پنجم انقلاب آغازی با نشاط تر را داشته باشیم، به لزوم برنامه های متنوع و با خلاقیت بیشتر برای نشاط مردم در دهه فجر  تاکید کرد.

وی با اشاره به افتتاح تعدادی از پروژه ها هر ساله همزمان با ایام دهه فجر تصریح کرد:  پروژه های عمرانی هر ساله خدمات بیشتری به مردم فراهم می کند که مایه شادمانی آنان می شود ؛ از این رو اهتمام می شود تعدادی پروژه طی این ایام به بهره برداری برسد.

استاندار گیلان  با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت پروژه ها خاطر نشان کرد: کیفیت پروژه ها و کامل شدن آنها دارای اهمیت است و طرح ها وقتی باید به بهره برداری برسند که با کیفیت لازم کامل شده باشند.

وی با  اشاره به نقش خانواده شهدا در انقلاب گفت: باید یادواره شهدای استان را با یاد ۶۳ شهید دوران انقلاب استان که بیشترین آنها مربوط به  رشت است، در مرکز استان برگزار کنیم؛ ضمن آنکه دیدار با خانواده شهدا جزو اولویت برنامه های این دهه قرار بگیرد.

وی در ادامه  با اشاره به نقش بانوان در موفقیت های نظام جمهوری اسلامی در صحنه های مختلف انقلاب تا کنون افزود: یکی از دستاوردهای ارتقای شاخص های دانش ، آگاهی و آموزش بانوان است که زنان تحصیلکرده ما در دوران انقلاب  با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست .

وی همچنین در بخشی از سخنانش با تسلیت فرا  رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س)  زندگی ارزشمند و موثر حضرت فاطمه ( س) را در گسترش دین مبین اسلام و تشیع بی بدیل دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.