احمدعلی موهبتی در نشست هم‌اندیشی با مسئولان و اساتید دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استان از نظر شاخص‌های توسعه‌ای تنها در حوزه دانشگاه در حد میانگین کشوری است که با این وجود مشکلات و کمبودهایی نیز در دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سیستان و بلوچستان از جمله آب آشامیدنی و گازرسانی به شهرهای استان گفت: با گذشت ۲ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به زاهدان، این طرح تنها ۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با معین کردن پنج استان کشور برای شهرهای مختلف، پروژه گازرسانی در این شهر بخوبی پیش می‌رود.

رئیس شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بحث ساماندهی حاشیه‌نشینی شهرهای زابل، زاهدان و چابهار با معین سازی و مشارکت استان‌ها اجرای این پروژه نیز در این شهرها به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: عزم جدی برای رفع مشکلات و توسعه سیستان و بلوچستان در سطح کشور شکل گرفته که تشکیل موسسه‌ هاسب "همدلان آینده نگر استان" باعضویت بیش از۱۰۰ موسسه خیریه که برخی از این افراد در گذشته جزو مدیران ارشد استانی و کشوری بوده‌اند و در برای رفع مشکلات منطقه احساس تکلیف کرده‌اند، موید این موضوع است.

موهبتی با اشاره به بحث انتخابات و نام‌نویسی داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: به فرموده امام خمینی(ره) "مجلس در راس امور است" لذا انتخابات مجلس بسیار مهم است و همه‌ی پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم توام با صیانت از آراء مردم اتخاذ شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای یکبار دیگر نقشه‌های شوم دشمنان و معاندین نظام جمهوری اسلامی نقش بر آب شود.

استاندار سیستان و بلوچستان به تصمیم سران قوا برای اصلاح قیمت بنزین نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال سوء استفاده معاندین از مطالبات مردم و ایجاد شرارت و اغتشاش در برخی نقاط کشور، ورود هوشمندانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب و بعد از آن حضور گسترده مردم در راهپیمایی حمایت از امنیت و اقتدار کشور همه‌ی نقشه‌ها و توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به روز دانشجو اظهار داشت: ۱۶ آذر فلسفه عمیقی در تاریخ کشورمان دارد زیرا عده‌ای تمام سرمایه خود که جانشان بود را فدا و با آگاهی بخشی به جامعه با ظلم و ستم مبارزه کردند.

موهبتی اظهار داشت: باید بستر فعالیت برای نقش‌آفرینی و اثرگذاری دانشجویان و فعالیت آنان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.