سید محمدرضا هاشمی شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با حضور وزیر کشور افزود: این طرح رسیدگی به مشکلات اجتماعی و رفع حاشیه نشینی در مشهد را برای ۳۲۲ هزار و ۴۵۸ نفر جمعیت در گستره یکهزار و ۳۸۶ هکتار از هشت محله را شامل می شود.

وی ادامه داد: شهرستان مشهد دارای ۱۳ منطقه شهرداری و ۱۷۱ محله است که از این تعداد ۶۶ محله در مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفته اند.

فرماندار مشهد گفت: ۲۰ منطقه از مناطق کمتر برخوردار مشهد تحت غربال گری اجتماعی قرار گرفته و ۱۷ دفتر تسهیل گری توسط شهرداری و چهار دفتر تسهیل گری توسط استانداری در آنها راه اندازی شده است.

وی افزود: در قالب طرح نجات، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خانوارهایی که از حاشیه شهر مشهد به مناطق روستایی و کم برخوردار بازگردند، زمین رایگان با تسهیلات ساخت مسکن عرضه می کند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد توانمندسازی هشت محله کم برخوردار شهر مشهد در قالب طرح نجات تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

وی ادامه داد: هم اینک با همت بالای اعضای شورای تامین استان و اعضای شورای تامین شهرستان از امنیت پایداری در حاشیه شهر مشهد برخوردار هستیم.

فرماندار مشهد گفت: اجرای مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استاندار خراسان رضوی از ظرفیت هایی است که حاشیه نشینی در مشهد را کاهش می دهد و باعث مهاجرت معکوس روستاییان و ساکنین مناطق کم برخوردار از حاشیه شهر می شود.

وی افزود: هم اینک در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی، تفاهم نامه اجرای ۳۵۱ طرح و پروژه با اعتبار ۸۸۰ هزار میلیارد ریال با سرمایه گذاران در شهرستان مشهد به امضا رسیده است.

اختیار استانها برای تصمیم گیری درباره ۳.۵ درصد از بودجه جاری کشور

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: پشتوانه نظام جمهوری اسلامی مردم هستند که طی ۴۰ سال گذشته همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند و در همه برهه های زمانی تنها با کمک مردم، مشکلات حل شده است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: هم اینک نرخ بالای تورم مشکلات زیادی بر مردم تحمیل کرده و قدرت خرید آنها را کاهش داده است، از سوی دیگر نرخ بیکاری استان با وجود اشتغالزایی انجام گرفته، قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: افزایش مشکلات اجتماعی بویژه رشد طلاق در کشور که از معضلات اقتصادی نشات می گیرد نیز مساله نگران کننده ای است که باید به آن توجه ویژه ای شود و در مسیری پیش رفت که بیکاری و تورم را کنترل و مدیریت کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۱ شورای برنامه ریزی و توسعه استانها در کشور مدیریت ۳.۵ درصد از بودجه جاری کشور را در اختیار دارند، تصمیم گیری در مورد باقی بودجه در تهران انجام می گیرد، چنین رویکردی متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست و باید اصلاح شود.

وی افزود: با تاکید بر اقدامات به موقع دولت در حوزه های اقتصادی گفت: هم اینک هشت روز به شروع سال زراعی مانده و اگر دولت به موقع نسبت به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدام نکند، شرایط برای کشاورزان سخت تر از نیمه اول سال جاری خواهد شد.

پژمانفر ادامه داد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی نظیر گندم به قیمت هر کیلو ۲۵ هزار ریال، کلزا به قیمت هر کیلو کمتر از ۶۰ هزار ریال و چغندرقند به قیمت هر کیلو هفت هزار ریال توسط دولت، انگیزه کشاورزان را برای توسعه سطح زیر کشت محصولات خود کاهش می دهد لذا باید برنامه ریزی درستی در این زمینه انجام گیرد.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی گفت: واحدها نیاز به نقدینگی دارند و باید حوزه ستاد اقتصاد مقاومتی استانها اعتباراتی برای کمک به رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی لحاظ و اختیارات استانها در این زمینه بیشتر شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه خراسان رضوی در معرض بروز حوادث پیش بینی نشده قرار داشته است، افزود: بهتر است دولت نسبت به استمهال تسهیلات دریافت شده از صندوق توسعه ملی برای حوادث پیش بینی نشده خراسان رضوی مساعدت لازم را داشته باشد

۷۴۸۹/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.