به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی ابوحمزه صبح شنبه در جلسه اندیشه‌ورزی بسیج کارمندان در سالن پیامبراعظم استانداری کرمان بیان داشت: یکی از تدبیرهایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز بود که چند سال قبل به عنوان فرهنگ مطرح شد و بسیاری از مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… را در بر می‌گیرد.

وی افزود: یکی از نکاتی که مطرح شد این بود که ایشان به شدت در استفاده نکردن از لغات غربی حساس هستند و به دنبال جایگزین کردن لغات ایرانی اسلامی هستند که در این راستا هیئت‌های اندیشه ورز مطرح و فعال شدند و ثمرات بسیاری هم به دنبال داشتند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: هیئت‌های اندیشه ورز باید در چهار محور رصد تهدیدات، رصد آسیب‌ها، رصد فرصت‌ها و تعیین راهکارها کار کنند لذا ما در کنار فرصت‌ها باید به بحث تهدیدات و آسیب‌ها بپردازیم ضمن اینکه از دل تهدیدات آسیب‌ها و فرصت‌ها اگر درست و دقیق مطالعه شود می‌توانیم راهکارهای منطقی و اجرایی پیدا کنیم.

وی یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم با یک اولویت دقیق بحث تهدیدات، آسیب‌ها و فرصت‌ها را در دستور کار قرار دهیم و در طول سال خروجی کار هیئت‌های اندیشه ورز باید به این خروجی ختم شود که منجر به کاهش آسیب‌ها و تهدیدات شود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار داشت: بحث مطالبه گری هم در هیئت‌های اندیشه ورز باید مد نظر باشد این هیئت‌ها در پایان سال باید به یک جمع‌بندی برسند و در نتیجه کاهش آسیب‌ها را داشته باشند.

ابوحمزه گفت: نظارت میدانی هم باید در کنار کارهای خوب و ارزنده دیگر در دستور کار قرار گیرد و بهترین کسانی که می‌توانند نظارت کنند و در این نظر سنجی قرار گیرند مردم هستند.

وی تصریح کرد: هیئت‌های اندیشه ورز یک قالب و چارچوبی دارند که می‌توانند به نوعی اتاق فکر و تصمیم‌گیری مدیران باشد همچنین این هیئت‌ها باید به سمت ابتکار و نوآوری حرکت کنند و با استفاده از افراد زبده و با تجربه اشکالات و ایرادات را مرتفع کنند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: پیشنهاد می‌کنم مشکلات جامعه را رصد کنیم ببینیم مشکلات اساسی و عمده مردم چیست و هر ماه یک مشکل را در دستور کار قرار دهیم ضمن اینکه به انتقادات احترام می‌گذاریم. همه باید به هم کمک کنیم زیرا همه در یک کشتی نشسته‌ایم و به سوی یک هدف حرکت می‌کنیم و کشور را با همدلی بسازیم و در این راه آن چیزی که به ما کمک خواهد کرد وحدت و انسجام ملی است که هر کس به نوبه خود مشکلی را حل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.