محمدرضا علیزاده در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان افزود : دستگاههای اجرایی با هدفمند کردن هزینه کرد بودجه فرهنگی خود می توانند از طریق رسانه ها اطلاع رسانی بهنگام و موثری از آنچه که در سایر بخشهای این دستگاهها با عنوان اقدامات و خدمات دولت در راستای فرهنگسازی وآگاهی بخشی انجام می گیرد را در اختیار مردم و جامعه هدف قرار دهند که تحقق این مهم به نشاط و امیدواری هر چه بیشتر جامعه کمک خواهد کرد.

در این نشست ادارات و سازمانهای استاندارد ، هلال احمر و اداره کل زندانهای استان کرمان در این خصوص گزارش هایی را ارایه دادند و مصوب شد که با نگاه تهیه برنامه های ترکیبی با صدا و سیما و دیگر رسانه ها اقدام به عقد قرار داد کنند.

سکوت رسانه ای از برخی کوتاهی ها زمینه ساز چالش ملی می شود

سخنگوی شورای اطلاع رسانی استان کرمان هم در این نشست با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی سریع از حوادث و رویدادها به رسانه ها اظهار داشت : دیر اطلاع رسانی کردن از برخی رویدادها و به تعبیری کوتاهی ها موجب سکوت رسانه ای و در نهایت موضوع جزیی تبدیل به یک چالش ملی خواهد شد که ضمن آسیب زدن به سرمایه اجتماعی وقت و انرژی زیادی را از متولیان و مدیران جامعه خواهد گرفت .

عباس تقی زاده با اشاره به اینکه با ایجاد همگرایی بیشتر می توان  به سکوت رسانه ای در موقعیت های و رویدادهای حساس پایان داد، خواستار نگاه متوازان شورا به حوزه رسانه ای استان در ذیسهم شدن از یک درصد اعتبارات فرهنگی دستگاهها در راستای اطلاع رسانی شد.

مواظب تتیر زنی ها در رابطه با کرونا باشیم / جای هیچگونه نگرانی نیست 

در این نشست معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمان نیز گزارشی در خصوص آخرین اقدامات مقابله ای پیش بینی شده برای پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در استان کرمان داد و اظهار داشت : رسانه ها در این خصوص باید مواظب تیترزنی های خود باشند تا گاها موجبات تشویش خاطر مردم نشوند.

سید وحید احمدی طباطبایی با اشاره به اینکه خوشبختانه طبق آخرین گزارش ها در کشورهای همسایه از جمله پاکستان ، افغانستان ، ترکیه تاکنون هیچ موردی از این ویروس گزارش نشده و تنها یک مورد در امارات متحده بوده که ان شخص مبتلا چینی بوده است افزود: اقدامات خوبی در استان برای مقابله احتمالی با این ویروس انجام گرفته و تمهیدات لازم اندیشده شده و جای هیچگونه نگرانی نیست .

احمدی طباطبایی با تاکید بر این موضوع که قبلا ویروس های دیگر خیلی خطرناک تر از کرونا در جهان داشته ایم ، گفت : گرچه علائم ویروس کرونا شبیه سرماخوردگی و ذات الریه شدید است و در واقعمشابه آنفلونزاست ولی هرنوع سرما خوردگی  و اینکه هرکس که تب داشت را نمی توان نشانه ویروس کرونا دانست ، بلکه باید حتما نمونه گیری شود و بعدا براساس نتیجه نمونه گیری اعلام نظر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.