به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی صبح شنبه در جلسه مشترک با رئیس هیئت نظارت استان کرمان و رئیس و اعضا هیئت نظارت شهرستان کرمان با گرامیداشت دهه فجر و یاد شهدای انقلاب به ویژه سپهبد شهید سلیمانی، اظهار کرد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه برگزار می‌شود و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

به گفته بابایی تعداد کاندیداهایی که بعد از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های دو گانه اجرایی و نظارت شهرستان و استان و انصراف برخی داوطلبان، در حوزه انتخابیه کرمان و راور وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند ۵۵ نفر است.

وی ادامه داد: ۴۶۸ شعبه اخذ رأی برای شهرستان‌های کرمان و راور در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۳۸۵ شعبه ثابت و ۸۳ شعبه سیار است.

بابایی همچنین تعداد شعب نهایی اخذ رأی در شهرستان کرمان را ۴۳۲ شعبه ذکر و عنوان کرد: از این تعداد ۳۶۹ شعبه ثابت و ۶۳ شعبه سیار است.

رئیس هیئت اجرایی حوزه انتخابیه کرمان و راور به افزایش ۳ درصدی شعب در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در شهرستان کرمان هم تعداد شعب اخذ رأی ۸.۸۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی شعب با دستور کار تعداد تعرفه‌های دریافتی و تعداد آرا مستند به انتخابات دوره دهم مجلس مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: بر این اساس اصلاحاتی در خصوص میزان تعرفه‌های واگذار شده انجام شد.

هیچگونه اشتباهی از سوی عوامل دخیل در انتخابات قابل پذیرش نیست

رئیس حوزه انتخابیه کرمان و راور با اشاره به اهمیت بحث انتخابات اظهار کرد: باید با برنامه ریزی و نظارت دقیق بستر مناسب برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور به دور از هر گونه حاشیه‌ای فراهم شود.

بابایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری آرا مردم را حق الناس می‌دانند، افزود: باید از آرا مردم با دقت صیانت کنیم.

فرماندار کرمان با تاکید بر اینکه دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید به وظایفشان بدون توجه به گرایشات اشخاص عمل کنند، گفت: برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور همگان باید کمک کنند و هیئت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، و نیروهای امنیتی و… باید در این زمینه همکاری مناسب داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه عوامل برگزار کننده باید افرادی سالم، معتمد و با تجربه از میان اقشار مختلف مردم باشند، بیان کرد: دقت ویژگی لازم برای عوامل برگزار کننده انتخابات اشت.

بابایی با تاکید بر اینکه هیچگونه اشتباهی از سوی عوامل دخیل در انتخابات قابل پذیرش نیست، افزود: انتخابات محل آزمون و خطا نیست بنابراین باید ضریب دقت عوامل دخیل در برگزاری انتخابات را با آموزش بالا برده شود.

وی بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای حضور گسترده مردم در انتخابات بیان کرد: ایجاد شور انتخاباتی و نظم و انضباط از دیگر مؤلفه‌های مهم در این زمینه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1347991
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.