نزولات جوی اخیر خسارت‌های قابل توجهی به مسیرهای ارتباطی اصلی، فرعی، عشایری، روستایی، پل‌ها و ابنیه ارتباطی و همچنین به مزارع، باغات، گلخانه‌ها، تاسیسات آبی و قنوات وارد کرد و مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در نشست ستاد بحران این استان اظهار داشت که حجم خسارت حوادث جوی سیل، برف و کولاک به زیرساخت‌های مناطق جنوبی گسترده ارزیابی شده که برآورد این خسارت‌ها پس از بررسی دقیق کارشناسی، طی چند روز آینده اعلام می‌شود.

بیشترین خسارت به آبنماها و ابنیه‌های جنوب کرمان وارد شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان اینکه بیشترین خسارت به آبنماها و ابنیه‌های جنوب کرمان وارد شده است، گفت: در مسیر شهرستان رودبار جنوب به سیستان و بلوچستان ۲۴ آبنما و چهار پُل و یک پُل در منطقه بُرجک بر اثر سیلاب تخریب شده‌ اما ارتباط این محورها به صورت موقت برقرار است.

مسعود جمیلی کرمانی از ادامه ترمیم آبنماهای این محور توسط عوامل راهداری خبر داد و افزود: محور قلعه گنج به جاسک هم که به علت طغیان رودخانه فصلی مسدود شده بود بازگشایی و تردد در آن جریان دارد.

تیغ زنی محورهای کوهستانی و روستایی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان همچنین از اعزام دستگاه‌های راهداری به مناطق کوهستانی با هدف تیغ زنی و تسهیل در عبور و مرور روستائیان خبر داد و گفت: با تمام وجود مشکلات و خسارت‌های سیل در این مناطق را درک می‌کنیم و از تمام توان مجموعه راهداری برای افزایش در سرعت تیغ زنی محورهای روستایی استفاده خواهیم کرد.

جمیلی با تقدیر از راهداران پُرتلاش مجموعه جنوب کرمان گفت: از ۶ روز گذشته که رانندگان و راهداران درگیر سیلاب و برف در جنوب کرمان هستند کمترین زمان ممکن را برای خواب و استراحت داشته‌اند که بعضا برخی رانندگان دستگاه‌های سینگین به علت کمبود نیرو در چندین شیفت کاری بدون وقفه، درگیر بازگشایی و تیغ زنی جاده‌ها هستند.

خسارت ۲۶ میلیارد تومانی سیلاب به راه های ارتباطی جنوب کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان اینکه سیلاب ۲۶ میلیارد تومان به راه‌های این منطقه خسارت وارد کرده است گفت: هم اکنون تردد در همه جاده‌ها جریان دارد.

وی افزود: هیچ راه مسدودی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان نداریم و تردد در تمامی محورهای اصلی و فرعی در جریان است.

وی ادامه داد: بعضی از مسیرهای ارتباطی روستایی دچار خسارت شده‌اند ولی با انجام اقدامات راهداری، تردد در جریان است.

مسعود جمیلی اظهار داشت: با توجه به حجم خسارتها و محدودیت دستگاهها و گستردگی منطقه و هم زمانی بروز سیلاب با بارش برف سنگین، از توان بخش خصوصی همکار با این اداره کل هم به استعداد ۲۰ دستگاه راهداری استفاده کرده‌ایم .

تمامی محورهای جنوب کرمان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز گفت: با توجه به آخرین بارش‌های سامانه بارشی طی چند روز گذشته در حوزه جنوب استان کرمان در حال حاضر تمامی محورهای جنوب کرمان باز و تردد جریان دارد.

احسان شاهرخی افزود: در عملیات راهداری زمستانی در محورهای برفگیر ۸۰ نفر نیروی راهدار درگیر عملیات زمستانی هستند.

تیغ زنی راه‌ ارتباطی ۳۶ روستای برفگیر ساردوئیه

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: راه ارتباطی ۳۶ روستای برفگیر ساردوئیه جیرفت تیغ‌زنی و بازگشایی شدند.

شاهرخی از اولویت بازگشایی راه‌های روستایی دارای سکنه خبر داد و افزود: در برخی از مناطق برفگیر که هیچ خانواده‌ای ساکن نیست به دلیل محدودیت امکانات و کمبود دستگاه‌های راهداری، اولویت با مناطق مسکونی است تا زمینه تردد این مردم فراهم شود.

وی از عملیات بازگشایی راه‌های روستایی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و افزود: دستگاه‌های راهداری در حال حاضر مشغول بازگشایی و ترمیم محورهای آسیب دیده هستند.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.