ایوب کرد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تخریب شانه راه‌های اصلی و فرعی، آب بردگی محورها، آسیب به رویه آسفالت، تخریب پل‌ها و سازه‌های کمکی از جمله مهمترین خسارات وارده به شبکه راه‌های ارتباطی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: ۳۰ تیم راهداری این اداره‌کل به همراه ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از زمان بروز سیلاب تاکنون در طول محورهای مواصلاتی نیمه شمالی استان مشغول به فعالیت بوده‌اند که روند خدمات رسانی همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از بازگشایی کامل محور مواصلاتی اصلی و فرعی درگیر سیلاب نیمه شمالی این استان خبر داد و افزود: با فروکش کردن سیلاب و تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری هم‌اینک تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی حوزه تحت پوشش این اداره‌کل باز و تردد ایمن و روان در آنها برقرار است.

وی رها سازی بیش‌از ۳۰ خودروی گرفتار سیلاب و نجات سرنشینان آنها، امدادرسانی به موقع و سریع برای انتقال بیمار دیالیزی یکی از روستاهای اطراف میرجاوه و نجات جان مادر باردار روستاهای اطراف مهرستان را از دیگر اقدامات نیروهای راهداری در سیلاب اخیر عنوان کرد.

کرد با اشاره به قطع ارتباط ۱۲۵ روستا در اثر سیلاب و بارش سنگین برف، گفت: هم‌اینک ارتباط ۱۱۵ روستا برقرار و راهداران مشغول بازگشایی راه‌های دسترسی ۱۰ روستای دیگر هستند که این مسیرها نیز تا ۲۴ ساعت آینده بازگشایی خواهند شد.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۸۹۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.