معروف خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح ایمنی تردد در جاده‌ها با استفاده از امکانات و ماشین‌آلات در اختیار اداره راهداری و حمل و

نقل جاده‌ای این شهرستان اجرا شد.

وی گفت: در اجرای این طرح ۲ نقطه حادثه‌خیز در مسیر ارتباطی جاده قدیم خلخال -  کوثر و یک پیچ خطرناک در مسیر راه خلخال - شاهرود حذف و همچنین سنگ‌های لرزان و در معرض سقوط به داخل جاده در جاده خلخال - هشجین از اطراف جاده برداشت و داخل پل‌های مسیر خلخال - کوثر نیز که در معرض خطر سیل‌گرفتگی بود، پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از عملیات اجرایی حذف نقاط حادثه‌خیز راه‌های خلخال انجام شده، اظهارداشت: با اجرای این عملیات ضمن ارتقای ایمنی جاده برای مسافران عبوری شعاع دید نیز با حذف پیچ‌های تند افزایش یافته و احتمال وقوع حوداث در این مناطق حادثه‌خیز جاده‌ای به حداقل رسید.

او افزود: چند نقطه رانشی کوه در جاده‌های بین روستایی این شهرستان از جمله راه ارتباطی هشجین - برندق  و راه روستای جعفرآباد در بخش خورش‌رستم و همچنین راه روستای گلوزان در بخش شاهرود شناسایی شده و برای حذف و اصلاح این نقاط تلاش می‌شود.

خسروی از استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای اجرای طرح حذف نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های خطرناک این شهرستان خبر داد و افزود: این کار با انجام قرادادی بین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال با صاحبان کارخانه‌های تولید شن و ماسه انجام و از هزینه‌کرد اعتبار دولتی جلوگیری می‌شود.

او با اشاره به احتمال وقوع حوادث ناشی از رانش کوه در جاده ارتباطی اردبیل - سرچم در حوالی تونل شماره ۱۲ این مسیر گفت: برغم واقع شدن این مسیر در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال بخش راهداری آن به شهرستان کوثر واگذار شده و انتظار می‌رود راهداری برای اصلاح این منطقه رانشی اقدام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.