به گزارش ایرنا، از نخستین ساعات انتشار خبر شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش توسط نیروهای متجاوز آمریکایی در فرودگاه بغداد، مردم استان کرمان زادگاه این شهید بزرگوار، به صورت خودجوش اقدام به برگزاری تجمعات و جلسات عزاداری، نصب بنر و پارچه نوشته، عکس و غیره کرده اند.

پیکر پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید  حسین پور جعفری طبق برنامه اعلام شده عصر امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی شهر کرمان می شود که برنامه استقبال و وداع با شهیدان در مصلی امام علی(ع) پیش بینی شده است.

 با اعلام رسمی تعطیلی استان کرمان در روز سه شنبه مردم شهرهای این دیار کویری، تدارک ویژه ای توسط مسئولان و مردم برای حضور باشکوه تشییع کنندگان در آیین تشییع و خاکسپاری پیکر های پاک  شهدا دیده اند و تعدادی نیز از امروز(دوشنبه) خود را به شهر کرمان رسانده تا نشان دهند که تمامی اقشار زحمات و جانفشانی های ۴۰ سال این دلاور میدان های نبرد و جهاد را از یاد نبرده اند.

فردا مردم عزادار از نقاط مختلف کشور و استان های همجوار برای شرکت در آیین تشییع شهدا عازم شهر کرمان هستند، و برای اسکان و پذیرایی از مهمانانحاج قاسم، کمپین هر خانه یک موکب توسط تعداد زیادی از شهروندان کرمانی تشکیل شده و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۴۴۴ برای هماهنگی اسکان اعلام شده است.

فرودگاه و راه آهن شهر کرمان نیز برای تسهیل حضور  و جابجایی مسافران شرکت کننده در مراسم تشییع سرداران بزرگوار لشکر اسلام اقدام به افزودن پروازها و رام های قطار نموده اند.

همچینین در این راستا نهادها و سازمان ها، ادارات شهر کرمان تدارک وسیعی جهت حضور و شرکت در مراسم تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید پور جعفری دیده اند و آمادگی کامل خود را برای رفع نیازهای احتمالی اعلام کرده اند.

پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی استان کرمان نیز با اعلام  آمادگی و استقرار ماموران خود و اعمال محدودیت های ترافیکی از ظهر امروز در خیابان ها و میادین و مسیرهای مراسم تشییع زمینه حضور عزادارن و سوگواران را فراهم نموده اند.

سازمان آتش نشانی نیز با ۸۰ آتش نشان و ۱۸ دستگاه خودروی آتش نشانی، بیمارستان ها، اورژانس و فوریت های پزشکی، و هلال احمر نیز با تمامی امکانات موجود برای پیشامدهای احتمالی و کمک های امدادی در روز تشیع جنازه و خاکسپاری اعلام آمدگی کرده اند.

به دلیل استقبال و درخواست های رسانه های داخلی و خارجی برای حضور در آیین تشییع و خاکسپاری سپهبد حاج قاسم سلیمانی سازمان بسیج رسانه استان اقدام به راه اندازی موکب برای خبرنگاران و اهالی رسانه نموده تا جهت ارسال خبر و عکس از امکانات این موکب استفاده کنند.

برپایی ایستگاه های صلواتی،موکب ها، پایگاه های امدادی و غیره توسط شهروندان بویژه جوانان و نوجوانان و ارگان ها و نهادها، در مسیر تشییع جنازه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید پور جعفری از عصر روز گذشته (یکشنبه) در حال انجام است.

۱۷ دی روز تاریخی و ماندگار برای مردم نجیب، صبور و مهمان نواز کرمان است تا یکی از مجاهدان راه اسلام و سرباز وطن را به همراه یاور و همرزم اش تا محل آرام گرفتن ابدی اش در گلزار شهدای شهر کرمان بدرقه ای باشکوه و به یادماندنی کنند.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به این اقدام آمریکا به وی اعلام شد.

مراسم تشییع و وداع با سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی فردا سه شنبه  در کرمان برگزار و پیکر مطهر این شهید والا مقام در گلزار شهدای شهر کرمان در کنار همرزمانش به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.