مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، روز سه شنبه، در اولین نشست ستاد سفرهای نوروزی استان کرمان افزود: تمامی اعضای ستاد سفر نوروزی همگی یک مسئولیت و هدف دارند و آن این است که سفرهای ایمن تر و بهتری را مسافران از بازدیدهای شهری و نقاط مختلف استان در نوروز سال ۱۳۹۹ داشته باشند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم نقاط ضعفی که در انجام کارهای ستاد تسهیلات و عمل به وظایف وجود داشته است تبدیل به قوت کنیم گفت: طی مصوبه ی موجود در ستاد سفر نوروزی مقرر شده است  که مجموعه‌ای از میراث فرهنگی، بازرسی و تعزیرات از مجتمع‌های خدماتی رفاهی، پمپ بنزین‌ها، اقامتگاه و هتل ها  در بحث بهداشت و سلامت بازدید داشته باشند و نواقص و مشکلات را  ارزیابی و آن ها را حل کنند.

آیت اللهی موسوی بیان کرد: بیشترین تصادفات معمولا مربوط به زمان هایی چون عید نوروز است که مسافران زیادی در جاده ها هستند و امسال نیز به خاطر هزینه سوخت ممکن است سفرها تحت الشعاع قرار گیرد اما این موضوع همچنان وجود دارد و باید در تامین امنیت و ایمنی مسافران تدابیر اندیشیده و به وظایف عمل شود.

وی با بیان اینکه بازدید از بازار و مجموعه گنجعلیخان بیشترین جمعیت مسافر را جذب خود می کند گفت: یک بازدید را در دستور  کار داریم که نواقص موجود را بررسی تا در راستای برطرف کردن آن اقدام کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان افزود: متاسفانه در سال های قبل مکان یابی برای استراحتگاه ها و تعبیه سرویس های بهداشتی در کویر زیرساخت ها در نظر گرفته نشده است و هر جا که استراحتگاه و سرویس های بهداشتی تعبیه شد به دلیل وجود نداشتن زیرساخت ها تبدیل به خرابه شده است.

رضا فلاح، مدیرعامل سازمان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز گفت: بحث امداد و نجات و آمادگی و پیش بینی یک موضوع و پیشگیری نیز موضوع دیگر است که در این ستاد با آمادگی بیشتری آن را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۱ مورد حادثه در کل استان داشتیم گفت: ۱۰۲ حادثه مربوط به حوادث جاده ای بوده است و ۱۳ مورد نیز مربوط به حادثه سیل بوده است .

فلاح افزود: ۲۲۷ نفر از جوانان به ۲ هزار نفر جمعیت مسافر در ورودی شهرها خدمات داده اند و این با توجه به این موضوع است که ۶ میلیارد تومان بودجه بر جمعیت هلال احمر استان کرمان تحمیل شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی نیز گفت: گذاشتن اعتبار برای سرویس های بهداشتی در همه ی نقاط گردشگری در شهرها و مساجد بین راهی با در نظرگرفتن قشر معلول جامعه لازم و ضروری است.

رضا اشک بیان داشت: هتل ها و اقامتگاه ها باید تحت نظارت و بازرسی جدی باشند چرا که مکان هایی هستند که با بهداشت و سلامت مردم سروکار دارند و باید از این حیث امنیت و ایمنی مسافران را تامین کنیم.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه های شاد و مفرح برای بازدید کنندگان و مسافران گفت: در ایام نوروز لازم است پلاکاردها و راهنمایان مربوط به هر منطقه وجود داشته باشد تا مسافران دچار سردرگمی نشوند و بتوانند از وقت برنامه ریزی شده شان در سفر به نحو مطلوب استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.