حسین درویشی ۲۷آذرماه بیان کرد: نیروهای هلال احمر با  ارزیابی دقیق منازل، انتقال مصدومان و توزیع اقلام زیستی،طی دو روز گذشته  به آسیب‌دیدگان یاری رساندند.  

وی با بیان اینکه به شهرستان‌های لامرد، فیروزآباد، قیروکارزین، خنج، ارسنجان و خرامه بیشترین خدمات امدادرسانی ارائه شده است، گفت: ۷۶ تیم عملیاتی این جمعیت با استعداد نیروی ۴۳۰ نفر نجاتگر متخصص درقالب تیم‌های امداد و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان، واکنش سریع، آنست(سگ‌های تجسس)، پایگاه های ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری جاده‌ای و امداد کوهستان اجرای عملیات امداد و نجات را بر عهده داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: همچنین با به‌کارگیری ۴۹ خودروی عملیاتی و ۶۵ موتور پمپ و لجن‌کش به سیل‌زدگان، عشایر و مسافران و خودروهای گرفتار در سیلاب یاری‌رسانی شده‌اند.
به گفته درویشی توزیع اقلام زیستی و امدادی که شامل نایلون پوششی، موکت، پتو، والور، چادر، بسته غذایی و کنسروجات در بین حادثه‌دیدگان از حادثه از دیگر مواردی است که نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان فارس به آن اقدام کرده‌اند.

وی اعلام کرد: تا اتمام فعالیت سامانه بارشی در همه نقاط فارس، امدادرسانی همچنان ادامه خواهد یافت.

بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی استان فارس، با فعال شدن سامانه بارشی در سراسر این استان، بارش‌های شدید به همراه وزش باد شدید از دوشنبه (۲۵ آذرماه) آغاز شده است و تا چهارشنبه (۲۷ آذرماه) در جنوب و مرکز استان فارس ادامه خواهد یافت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.