به گزارش ایرنا، جاسم محمدی فارسانی روز سه شنبه افزود: تامین مسکن مناسب به‌عنوان مهم‌ترین بخش نیازهای خانواده‌های بی‌بضاعت به شمار می رود.

وی اظهار داشت: شناسایی نیازسنجی و ساخت مسکن مناسب با اولویت مناطق محروم و روستاها بر اساس تعداد عائله انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه از ابتدای امسال با وقوع سیلاب بیش از چهار هزار و ۶۰۰واحد مسکونی مددجویان در استان آسیب دید، بیان کرد: عملیات تعمیر ۲ هزار و ۵۳۸واحد آسیب‌دیده به اتمام رسید و بازسازی یک هزار و ۶۴۳ واحد شروع که تاکنون ۵۴۳ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان به سایر فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی این نهاد اشاره کرد و افزود: علاوه بر بازسازی مسکن مددجویان سیل‌زده ۲۳۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی استان خرید و احداث و بیش از ۶۷۰ واحد مسکونی تعمیر و بهسازی شده است.

محمدی فارسانی با تأکید بر اینکه طرح ساخت آخرید مسکن مددجویان شهری با اولویت زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن اجراشده است، گفت: اعتبارات تأمین مسکن نسبت به خانوارهای مستأجر به‌ویژه زنان سرپرست خانوار جوابگو نیست و به همین منظور کمیته امداد ماهیانه به بیش از سه هزار خانوار کمک‌هزینه اجاره مسکن پرداخت می‌نماید.

وی به ساخت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مناطق محروم اشاره کرد و یاداور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ چشمه سرویس بهداشتی بااعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.