منوچهر رزمجو  روز سه شنبه در نشست گروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان کرمان اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی را از اقدامات ممتاز و ویژه در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری روستاها برشمرد و افزود:  هدف ما شناسایی و بررسی موانع و مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاران است تا در تصمیم‌گیری‌های لازم برای تسریع و تسهیل توسعه اشتغال روستایی اقدام شود. 
وی گفت: با همکاری نمایندگان مجلس و تایید مقام معظم رهبری، یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در عرصه سرمایه‌گذاری اشتغال روستایی با هدف رونق تولید، رفع معضل بیکاری، پیشگیری از مهاجرت‌ها و افزایش بهره‌وری و تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی گذاشته شد. 
رزمجو با اشاره به اینکه  هدف رونق توسعه اشتغال در روستاها است و این لایحه در سال ۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اظهاردداشت: از اواخر همان سال در قالب قانون اشتغال پایدار روستایی عملیاتی شد. 
معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تصریح کرد: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان معادل ریالی اعتبار در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی توسط چهار بانک عامل قرار شد در حوزه اشتغال روستایی سرمایه‌گذاری شود.
وی اضافه کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان این اعتبار تخصیص یافته و به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ابلاغ شده است که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن در قالب ۱۲۰ هزار طرح کارسازی شده است. 
رزمجو با بیان اینکه قانون اشتغال پایدار روستایی در حال بازنگری است، گفت: نقطه نظرات سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های استانی در این بازنگری دیده می‌شود. 
معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور هدف تنها توزیع پول نیست، بلکه بیشتر افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری‌ها مدنظر است، از تفاهم‌نامه‌های همکاری با بانک سینا برای طرح‌های اشتغالزایی خبر داد و بیان کرد: فضای کسب و کار دستگاه‌های اجرایی در حال حاضر جایگاه رضایت‌بخشی ندارند و هدف بر بهبود و ارتقای آنهاست.
محمدعلی دهقان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه، رونق اقتصادی روستاها مورد تاکید استان است، عنوان کرد: استان کرمان با کمبود شدید آب روبه‌رو است لذا با برنامه‌ریزی دقیق و اصلاح الگوی کشت می‌توان از آب موجود در استان بیشتر استفاده کنیم تا ارزش افزوده بیشتری هم به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به وام‌های اشتغالزایی روستایی که در راستای رونق تولید در استان پرداخت می‌شود، بیان کرد: برخی وام‌های روستایی به‌دلیل افزایش نرخ دلار و گرانی قیمت‌ها کارساز نبوده و بهره‌برداری از طرح‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: با توجه به مشکل کمبود دام در استان برای ایجاد دامپروری‌های سبک و سنگین در روستاها وام‌های اشتغالزایی داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.