علیرضا رفیعی پور  شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر به جنوب استان کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: در زمینه تولید واکسن های دامی ۹۷ درصد خودکفا شده ایم ولی در بخش واکسن طیور ۷۰درصد واردات داریم.

وی از فعالیت چهار واحد تولید واکسن بخش خصوصی و دولتی در کشور خبر داد و افزود: با حمایت از شرکت های دانش بنیان در صدد هستیم میزان تولید واکسن در حوزه طیور را در داخل کشور افزایش دهیم.

دبیرکل منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور سازمان جهانی بهداشت دام (OEE) تصریح کرد: سالیانه در کشور بیش از ۸ میلیارد  دوز واکسن برای طیور در قالب ۲۸ نوع واکسن و در حوزه دامی ۳۰۰ میلیون دوز دامی بر علیه ۲۰ نوع بیماری  و واکسن مصرف داریم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران جزو ۱۸۴ کشور دنیاست که با انجام اقدام‌های پیشگیرانه به دنبال مقابله با تهدیدهای زیستی بوده و یکی از این اقدام‌های پیشگیرانه واکسینه کردن دام است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان از افتتاح آزمایشگاه‌ تشخیصی تخصصی دامپزشکی این منطقه با حضور رییس سازمان دامپزشکی در جیرفت خبر داد و گفت: این  آزمایشگاه با زیر بنای یکهزار و ۶۰۰ متر مربع زیر بنا و با اعتبار هفت میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است.

علی احمدی افزود: در این آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی سه کارشناس  علوم آزمایشگاه و چهار نفر دامپزشک مشغول فعالیت هستند که در زمینه تشخیص بیماری ها و کنترل بهداشتی مواد غذایی فعالیت می کنند.

همجواری منطقه جنوب کرمان با استان های مرزی موجب شده تا به مبارزه با بیماری های دامی توجه جدی شود.
اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، بیش از یک سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

۷۴۵۰/۷۴۲۹ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.