دکتر علیرضا رفیعی پور روز یکشنبه دریک نشست خبری به مناسبت آغاز به کار طرح ملی ارتقای کیفیت گوشت مرغ در هرمزگان افزود: دشمن ادعا می‌کند که تحریم ها شامل دارو و مواد غذایی نمی‌شود که این امر خلاف محض است، چرا که زمانی که ارزی جابجا نشود نمی‌توانیم واردات واکسن و دارو نیز داشته باشیم و در نتیجه امنیت غذایی نیز به خطر می افتد.

وی بیان داشت: البته در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ها توانستیم موفق تر از شرایط عادی عمل کنیم و امسال حدود ۳میلیون تن محصول دامی مختلف از جمله عسل، گوشت مرغ و اقلام غیرخوراکی را به خارج از کشور صادر کردیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهارداشت: امسال همچنین تولیدات دامی و طیور در کشور به بیش از ۱۵ میلیون تن رسیده است.

دبیرکل منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور سازمان جهانی بهداشت دام (OEE) در جواب سوال ایرنا  مبنی بر تولید واکسن دامی در کشور در شرایط تحریم‌ها نیز اظهارداشت: در شرایط تحریم ها ۹۷ درصد داروی دامی و ۹۶ درصد واکسن دامی توسط مووسسه رازی و سازمان بخش خصوصی در کشور تولید شده است.

وی گفت: در حوزه طیور تنها ۳۰درصد واکسن تولید کردیم که وضعیت تحریم‌ها، سختی‌های زیادی را متحمل شدیم اما شرایط برای تولید این واکسن در کشور مهیا است وامیدواریم همچون دارو و مسکن به مرز خودکفایی برسیم.

دکتر رفیعی پور همچنین به کاهش بیماری‌های دامی درسال گذشته و ۶ ماه نخست امسال اشاره کرد وگفت: دربیماری‌های خطرناکی همچون سیاه زخم، هاری وآبله در کشور نیز بین ۳۵ تا ۷۶ درصد کاهش داشته ایم.

این مسوول در سازمان دامپزشکی کشور یادآورشد: حدود ۴۰هزار نفر نیرو در مجموعه دامپزشکی کشور بر بیش از ۴۰۰هزار مرکز در حوزه تولید، توزیع، نگهداری و عرضه دام وطیور نظارت می‌کنند تا مردم از بیماری مشترک بین دام و انسان مصون باشند.

۷ هزار نفر در کشور بر سلامت غذایی نظارت دارند

رییس سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این نشست گفت:  ۳۹هزار و  ۲۰۲ نفر تاکنون عضو این سازمان هستند و خدمات درمانی و پیشگیری ارایه می‌دهند.

دکتر محمد رضا صفری افزود: درحال حاضر ۶هزار مرکز درمانگاهی، ۳۰۰واحد آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، هزار مرکز واکسیناسیون دام و ۲هزار واحد داروخانه نیز در کشور داریم.

وی بیان داشت: هم اکنون هفت هزار نفر نیز در کشور بر سلامت غذا نظارت دارند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.