سیروس صارمی مدیرکل استاندارد قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گواهینامه ها پس از بازدید و بررسی کارشناسان استاندارد برای انواع محصولات صادراتی از جمله مواد غذایی خام و فراوری شده، محصولات شیمیایی و شوینده و ... صادر شده است.

این مسئول همچنین گفت: در مدت یاد شده همچنین ۴۷۱ فقره گواهینامه انطباق محصولات وارداتی با استاندارد توسط کارشناسان اداره کل استاندارد صادر شده است.

مدیرکل استاندارد قزوین ادامه داد: گواهینامه های صادراتی و وارداتی پس از نمونه برداری و آزمون بر روی نمونه کالاهایی که قرار است به خارج صادرات شوند و همچنین کالاهایی که به گمرک وارد و قرار است در بازار داخل مصرف شوند، صادر می شود. 
وی یادآور شد: گواهینامه های انطباق کالاهای صادراتی با استاندارد به منظور پیشگیری از صادرات و واردات کالاهای نامرغوب و غیراستاندارد به خارج صادر می شود. 

صارمی خاطرنشان کرد: صادرات کالاهای نامرغوب به خارج موجب تضعیف حضور محصولات ایرانی در بازارهای خارجی می شود و همچنین ورود کالاهای بی کیفیت و نامرغوب و دور از معیارهای استاندارد نیز سلامت و ایمنی شهروندان را به خطر می اندازد.
۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.