فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روزها با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع)، در یکی از انواع کلاهبرداری‌های تلفنی، شاهد تماس کلاهبرداران با عنوان اینکه شما مشترک منتخب اپراتور همراه اول یا دیگر اپراتورها شده اید و این انتخاب به دلیل خوش‌حسابی و نبود شکایت از خط شما است، هستیم.

سرهنگ رضا محمدرضایی افزود: در این نوع کلاهبرداری گفته می شود که جایزه این قرعه‌کشی، سفر زیارتی کربلا و ‌نجف (معادل پنج میلیون تومان) همراه 2 میلیون تومان بن خرید کالا از فروشگاه‌های ایرانی است و حتی اگر جایزه را نخواهید، 10 ماه مکالمه و اینترنت رایگان به شما تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که شخص مورد نظر به نحوه پرداخت جوایز می‌رسد، می‌گویند از آنجایی که رئیس بانک مرکزی اظهار کرده شماره حساب و شماره کارت خود را به صورت تلفنی اعلام نکنید و قانون هم اجازه این کار را به ما نمی‌دهد، سه بانکی که در آن‌ها حساب دارید را نام ببرید تا مبلغ هفت میلیون تومان به ‌صورت سه قسط به حساب شما واریز شود.

وی بیان کرد: در ادامه هم به شما می‌گویند به نزدیک ‌ترین دستگاه عابربانک بروید و 2 رسید بانکی بگیرید و پیش از این اعلام کنید تا این دستگاه‌ها چه فاصله زمانی دارید، اما در صورتی که اگر از فرد تماس‌گیرنده بخواهید به جای مراحلی که از شما درخواست کرده، آدرسی به شما بدهد تا بتوانید جایزه‌ تان را به‌ صورت حضوری و با ارائه مدارک دریافت کنید، با پاسخ منفی روبه‌رو می‌شوید و آن زمان است که به درستی این تماس و برنده شدن در قرعه‌کشی شک می‌کنید.

فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه بارها اعلام شده که اپراتورها اسامی برندگان خود را از کانال‌های رسمی خود اعلام می‌کنند، تصریح کرد: بنابراین اگر فردی با شماره ناشناس با شما تماس گرفت و خود را نماینده اپراتور تلفن همراه معرفی کرد، حتما در صحت ادعای او شک کنید.

وی با بیان اینکه اگر شما برنده مسابقه‌ای در یک اپراتور همراه شوید از همان اپراتور با شما تماس می‌گیرند، نه از خط موبایل و اپراتوری غیر از اپراتور مربوطه، افزود: هیچ اپراتوری از برنده طرح خود شماره حساب، موجودی و رمز کارت بانکی نمی‌خواهد، بلکه جایزه به صورت حضوری و در یک مراسم رسمی اعطا می‌شود لذا همه شهروندان هوشیار باشند تا گرفتار این کلاهبردان نشوند.

سرهنگ محمدرضایی اظهار داشت: مشترکان برای جلوگیری از کلاهبرداری تلفنی، به اطلاع‌رسانی سازمان‌ها از طریق پیامک، تبلیغات و پورتال رسمی توجه کنند تا اگر به مواردی غیر از این موارد و یا به کلاهبردارها برخورد کردند، خود را در برابر این کلاهبردان ایمن کنند.

وی بهترین راه مقابله با کلاهبرداری تلفنی را قطع تماس دانست و گفت: در صورتی که در یکی از اپراتورها،‌ برنده قرعه‌کشی شده باشید، جایزه شما به نحو دیگری برای شما ارسال می‌شود لذا با قطع کردن تماس می‌توانید از یک کلاهبرداری تلفنی جلوگیری کنید.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

۷۴۲۹/۷۴۵۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.