به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در باره این خبر گفت: طی توافق صورت گرفته شده بین ۲ کشور ایران و عراق، تهیه روادید برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین لغو شده اما ثبت نام در سامانه سماح ضروری است و زائران توجه داشته باشند که به هیچ عنوان بدون ثبت نام اجازه خروج از کشور داده نخواهد شد.  

وی با بیان اینکه ثبت نام اینترنتی در سامانه سماح رایگان است و شهروندان فقط باید مبلغ ۲۲۰ هزار ریال بابت خدمات درمانی و بیمه‌ای پرداخت کنند افزود: در این ایام، افراد سودجو در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات گسترده با عناوین مختلف از قبیل ثبت نام ارزان اربعین و یا تخفیف در ثبت نام، اقدام به اغفال شهروندان کرده و از حسابهای بانکی آنان مبالغی را برداشت می‌کنند.

سرهنگ آدینه‌لو اظهار داشت: زائران برای ثبت نام در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir مراجعه کنند و برای این منظور از سایت‌های متفرقه استفاده نکنند.

وی افزود: مجرمان با طراحی سایت‌های جعلی و اخذ اطلاعات کارت بانکی کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت، موسوم به فیشینگ هدایت و با تحصیل اطلاعات کارت بانکی، به برداشت غیرمجاز از حساب آنان اقدام می‌کنند.

آدینه لو تصریح کرد: کاربران و شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشرها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده‌اند، نیفتند و هنگام ثبت نام اینترنتی نکات امنیتی را لحاظ کرده و ارزهای مورد نیاز خود را از مبادی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی تهیه و بلیت سفر را نیز از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند.

وی تاکید کرد: کاربران و شهروندان نرم افزارهای مورد نیاز تلفن همراه هوشمند خود را از سایت‌های معتبر و رسمی ‌تهیه کرده و به هیچ عنوان از شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام نسبت به دریافت اپلیکیشن‌های موبایل اقدام نکنند چرا که ریسک بالایی در نصب بد افزارآلود به همراه خواهد داشت.

آدینه لو ادامه داد: شهروندان، اخبار و اطلاعات مربوط به پیاده روی اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که گاهی مواقع در فضای مجازی منتشر می‌شود اجتناب کنند و همچنین برروی گوشی و سایر تجهیزات هوشمند نیز برنامه‌های کاربردی و مفید ضد سرقت نصب کنند تا در صورت گم شدن امکان ردیابی گوشی وجود داشته باشد.

رئیس پلیس فتای زنجان گفت: کارشناسان پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا ۱۱۰ اعلام کنند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.