به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمطهر محمدخانی عصر شنبه در نشست خبری سومین دوره مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی ام» در فرهنگسرای انقلاب اسلامی اظهار کرد: این مسابقه در بستر شبکه های اجتماعی و با رویکردی مردمی در راستای ثبت خاطرات راهپیمایی اربعین حسینی در عراق به صورت عکس سلفی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در دوره نخست مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی ام»، یکهزار و 1200 اثر به دبیرخانه ارسال شد، افزود: در دوره دوم بیش از 6 هزار عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
محمدخانی گفت: در هر 2دوره داوران جوانی که ضمن شناخت از رویداد اربعین و ویژگی های عکس، فعال شبکه اجتماعی بوده و تولیداتی در این زمینه داشتند، آثار را مورد داوری قرار دادند که در این 2 دوره، 2 مجموعه عکس 50 و 70 قطعه ای گردآوری شده است.
رئیس فرهنگسرای انقلاب اسلامی با اشاره به بخش های مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی ام» اظهار کرد: امسال عکس های سلفی با هدف ثبت میراث مکتوب، به همراه کپشن (روایتی) در ذیل آنها مورد داوری قرار خواهند گرفت که با توجه به ذوق و سلیقه مخاطب می تواند تولید آثار هنری در قالب شبکه های اجتماعی باشد.
وی گفت: علاقه مندان می توانند سه عکس از آثار خود را تا پایان آبان ماه از طریق ربات تلگرامی arbaeen_selfi_bot@ به دبیرخانه ارسال کنند که آثار مناسب نیز به صورت روزانه در صفحه اینستاگرام عشاق الحسین(ع) به نشانی imam.Hussain.lovers@ منتشر خواهد شد.
محمدخانی افزود: در این بخش عکس ها توسط مخاطبان مورد داوری قرار می گیرد و در پایان به آثار برگزیده که بیشترین امتیاز را کسب کند، سه تبلت به ارزش 2 میلیون تومان اهدا می شود.
رئیس فرهنگسرای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در بخش مسابقه به ایرانیانی که با دوستان غیرایرانی خود عکس سلفی گرفتند، سه کمک هزینه سفر به کربلا اهدا خواهد شد، اظهار کرد: سه کمک هزینه سفر به مشهد نیز به برادران عراقی که با برادران ایرانی عکس سلفی گرفتند، اهدا می شود.
وی، شکوه میزبانی، حضور خانواده ها و کثرت جمعیت را از جمله بخش های جنبی مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی ام» عنوان کرد و گفت: برای برگزیدگان این بخش چهار کمک هزینه سفر به سوریه درنظر گرفته شده که این امر منوط به آزادی کامل سوریه به دست داعش است که در غیراینصورت سفرهای زیارتی دیگری جایگزین خواهد شد.
محمدخانی افزود: برای بانوان که به دلیل بعضی ملاحظات، تمایلی به ثبت تصاویر سلفی از خود ندارند، بخش ویژه ای در نظر گرفته شده که آنان می توانند عکس های موبایلی خود از اربعین حسینی را به همراه کپشن از طریق ربات تلگرامی به دبیرخانه ارسال کنند.
محمدباقر حکیم مسئول روابط عمومی رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران نیز در این نشست با اشاره به حضور بی سابقه مسلمانان در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: در زمانی که شاهد سانسور خبری این راهپیمایی عظیم از طریق رسانه های اروپایی و آمریکایی هستیم، مسابقه عکس من و دوست اربعینی ام در جهت ارتباط بیشتر مردم ایران و عراق برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه عشق امام حسین(ع) باعث گردهم آمدن مسلمانان در راهپیمایی اربعین شده، گفت: امروز در این راهپیمایی حدود 3 میلیون زائر ایرانی شرکت می کنند و روز به روز شاهد ارتباط بیشتر مردم ایران و عراق هستیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.