راجح صابر عبود الموسوی روز سه‌شنبه در محل کنسولگری عراق در اهواز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کسانی که از طریق روش های غیرقانونی اقدام به صدور ویزا می کنند موجب آشفتگی در کار می‌شوند و از زائران سوء استفاده می‌کنند.
وی افزود: کنسولگری و سفارت عراق در ایران به هیچ وجه کار غیر قانونی دلالان را تایید نمی‌کند و انجام هر نوع همکاری کنسولگری‌ها با آنها هم ممنوع است.
سفیر عراق در ایران با تاکید بر این که باید با دلالان صدور ویزا به شدت برخورد شود اظهار کرد: شهروندان باید از طریق دفاتر رسمی برای دریافت ویزای خود اقدام کنند و مراقب دفاتری که ویزا جعل می‌کنند باشند.
وی با اشاره به چگونگی تامین امنیت زائران ایرانی در عراق تصریح کرد: دولت عراق و شهر کربلا روزانه ده ها هزار از زائران را پذیرا می باشد.
سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همه نهادهای دولتی و امنیتی عراق آماده خدمات دهی به زائران هستند و به رغم این که دولت عراق در حال جنگ با نیروهای تروریستی است اما نیروهای عراق اهتمام ویژه ای نسبت به تامین امنیت زائران دارند.
وی با اشاره به اینکه امنیت برای زائران در عراق هم اکنون برقرار است توضیح داد: درب همه خانه‌های عراقی برای استقبال از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) باز است که این اتفاق نتیجه روابط حسنه میان ایران و عراق است.
الموسوی گفت: سفارت و کنسولگری عراق در خدمت زائران است و همکارانم در سفارت و کنسولگریها هر روز از صبح شروع به کار می‌کنیم و حتی در روزهای تعطیل نیز کار صدور ویزا را انجام می‌دهیم تا همه زائران را راهی عتبات عالیات کنیم.
وی توضیح داد: براساس برنامه ریزی ما در اسرع وقت درخواست‌های صدور ویزا پاسخ داده می‌شود و سعی میکنیم هر درخواست در همان زمان پاسخ داده شود.
سفیر عراق در تهران اظهار کرد: به علت بالا بودن میزان درخواست‌ صدور ویزا تجهیزات خود را افزایش داده‌ایم تا بتوانیم این مساله را به نحو احسن انجام دهیم.
وی تاکید کرد: امروز موفقیت بزرگی عایدی ما شده است و کارهای زائران به نحو احسن در حال انجام است و به جرات می توان گفت کاری که سفارت و کنسولگری عراق انجام میدهد در هیچ جا دیده نمی شود.
وی بیان کرد:اگر روزانه یک میلیون درخواست ویزا برای ما ارسال شود همان روز کار صدور آنها را انجام می دهیم به عنوان مثال در سفارت عراق در ایران روز جمعه توانستیم در یک روز 108 هزار ویزا صادر کنیم.
الموسوی بیان کرد: روزانه سفارت و کنسولگری ها 158 هزار ویزا را صادر می کنند.
استان خوزستان دارای دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه در مرز ایران و عراق است و در اربعین هر سال بیش از یک میلیون نفر از این دو مرز عازم عتبات عالیات می شوند.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.