شهریار حیدری چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در سرسرای اداری استانداری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: هم اکنون زیرساخت های مهم در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی کشور در حال آماده سازی است و تاپیش از شروع حرکت کاروان های زائران ، آماده بهره برداری خواهد شد.
وی گفت: بسته های مورد نیاز زائران برای سفر به عراق اعم از خدماتی ، ایمنی و شرایط کشور عراق تهیه شده و هنگام خروج زائران توزیع می شود.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی لازم بین بخشی در سه استان خوزستان ، ایلام و کرمانشاه برای پذیرایی و خدمت رسانی به زائران انجام شده ، افزود: امسال با تجهیز و پشتیبانی وسیع تر ، در مقایسه با اربعین پارسال مشکلات کمتری خواهیم داشت.
حیدری افزود: هماهنگی لازم با مسئولان و مقامات عراقی برای خدمت رسانی به زائران ایرانی انجام شده است.

* زائران بدون ویزا و گذرنامه به پایانه های مرزی مراجعه نکنند
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی به زائران اربعین توصیه کرد به هیج وجه بدون ویزا و گذرنامه معتبر به پایانه های مرزی مراجعه نکنند چون از خروج این دسته از زائران جلوگیری خواهد شد.
حیدری افزود: بر اساس توافق های انجام شده ، مسئولان مرزی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق از تردد زائران اربعین حسینی جلوگیری می کنند و به هیچ وجه اجازه ورود به عراق داده نخواهد شد.

* زائران برای صدور روادید به دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی به زائران اربعین توصیه کرد برای صدور روادید به دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند و مرز خروجی خود را مشخص کنند.
حیدری افزود: زائران مشتاق اربعین حسینی باید از هم اکنون مراحل ثبت نام در سامانه سماح را طی کنند و کارهای اداری را به روزهای آخر منتهی به اربعین حسینی موکول نکنند.
به گزارش ایرنا در اربعین حسینی پارسال 430هزار زائر از طریق پایانه چذابه و 650هزار زائر از پایانه مرزی شلمچه رهسپار نجف اشرف و کربلای معلا شدند.
هم اکنون آماده سازی و ایمن سازی مسیرهای منتهی به پایانه چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و طرح آبرسانی به این منطقه مرزی با سرعت ادامه ادامه دارد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.