به گزارش ایرنا، براساس توافق بین مسئولان ایران و عراق قرار بود که مرز خسروی از پنجم آبان ماه بر روی زایران اربعین حسینی بازگشایی شود اما به دلیل آنچه 'آماده نبودن طرف عراقی' عنوان شده این امر تاکنون محقق نشده است.
با این حال فرامرز اکبری فرماندار قصرشیرین چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به خسروی اعلام کرد که نمی توان تاریخ دقیقی را برای بازگشایی مرز خسروی اعلام کرد.
وی گفت: مسئولان ایران در سطح ملی در حال مذاکره برای بازگشایی مرز خسروی بر روی زائران هستند.
فرماندار قصرشیرین افزود: برای بازگشایی مرز خسروی بر روی زایران منتظر اعلام آمادگی طرف عراقی هستیم.
اکبری با اشاره به اینکه بازگشایی خسروی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود، اظهار داشت: با توجه به مذاکراتی که در حال انجام است، نسبت به بازگشایی مرز خسروی بر روی زایران امیدوار هستیم، با این حال تا زمان اعلام رسمی بازگشایی مرز، زایران به خسروی مراجعه نکنند.
وی تاکید کرد: تمامی تجهیزات و امکانات زیرساختی لازم‌ به منظور تردد زایران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم ‌شده است.
مرز بین المللی خسروی از سال 92 به علت برخی ناامنی های آن ‌سوی مرز مسدود شد و بعد از پیگیری های مجدانه وزارت کشور و مسئولان استان کرمانشاه با مسئولان استان دیالی عراق سرانجام خسروی به مرز بازگشایی رسید.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7445/8066 خبرنگار: سامان ‌رحمتیان ** انتشار‌دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.