علی اصغر شریفی زارچی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با نزدیک شدن به آیین اربعین حسینی ثبت نام برای شرکت در این همایش بزرگ شیعیان افزایش می‌یابد، افزود: افراد ثبت نام شده در قالب  پنج هزار و  ۳۰۵ گروه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۹ هزار و ۷۵۰ نفر از آنان ثبت ‌نام‌ قطعی شده‌اند.

وی اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین از اول شهریورماه از طریق سامانه سماح آغاز شده و تا ۲۷ مهر ادامه دارد.

مدیر حج و زیارت استان یزد تصریح کرد : متقاضیان برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی بایستی برای نام نویسی به دفاتر مجاز زیارتی یا سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کنند.

شریفی ادامه داد: بر اساس با برنامه ریزی‌های انجام شده، در اربعین امسال زائران می‌توانند از ۱۹ شهریور ماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون دریافت روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

همه ساله در آستانه اربعین سالار شهیدان، زائران در پیاده روی نجف تا کربلا شرکت می کنند و در روز اربعین در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) به عزاداری می پردازند.

پارسال ۳۶ هزار و ۷۸۹ نفر عاشق دلباخته حضرت سیدالشهدا علیه السلام از استان یزد در قالب ۲۰ هزار و ۵۸۹ کاروان که در سامانه سما ثبت نام کرده بودند در آئین با شکوه اربعین شرکت کردند.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.