معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون ۳۸۸ هزار متقاضی در کشور برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در 'سامانه سماح' سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۴ هزار نفر مربوط به استان خراسان رضوی هستند.

محمدصادق براتی افزود: استان تهران با ۶۱ هزار نفر و استان خوزستان با  ۴۴ هزار نفر ثبت نام کننده رتبه های اول و دوم کشور در این زمینه را کسب کرده اند.

وی ادامه داد: تاکنون برپایی ۶۵ موکب در کشور عراق از سوی این استان برای پذیرایی زائران حسینی در راهپیمایی بزرگ اربعین قطعی شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پیش بینی می کنیم ۱۰۰ هزار متقاضی شرکت در پیاده روی اربعین امسال از استان خراسان رضوی در سامانه سماح ثبت نام کنند که تدابیر لازم برای میزبانی و پذیرایی از این تعداد اندیشیده شده است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده امسال از سوی ستاد اربعین برای استان خراسان رضوی ۹۷ هزار و ۸۰۰ تغذیه روزانه و ۹۲ هزار و ۶۵۰ اسکان می باشد که در برنامه ریزی های انجام شده در هر دو بخش مقدمات میزبانی و پذیرایی از بیش از ۱۰۰ هزار نفر فراهم شده است.

زائران متقاضی برای تشرف پیاده به کربلا و زیارت بارگاه مطهر حضرت امام حسین (ع) در روز اربعین در سامانه سماح ثبت نام و ساماندهی می شوند.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.