به گزارش ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در نشست ساماندهی و برنامه‌ریزی موکب‌های استان برآمادگی موکب ها و مراکز خدماتی و اقامتی برای میزبانی از زوار اربعین تاکید کرد و گفت: شهرداران شهرها در مسیر خسروی، فضاسازی لازم را در این ایام داشته باشند.

وی اظهار داشت: ۶۴ روستا در مسیر زوار اربعین خسروی وجود دارند که لازم است دهیاران و شهرداران آمادگی لازم را برای پذیرایی و استقبال از زوار داشته باشند. 

معاون استاندار کرمانشاه گفت: مجتمع های خدماتی و رفاهی هم باید آماده ارائه خدمات بوده و تبلیغات خوبی داشته باشند و امکانات خود را آماده کنند و جایگاه های سوخت نیز با آمادگی بیشتری برای این ایام عمل کنند.

وی افزود: در ورودی تا خروجی استان خدماتی ها و موکب ها فعال باشند و پذیرایی از زائران را داشته باشند و ۱۶ شهرداری در مسیر با نصب بنرها و پیام های مناسب اشتیاق مردم استان به میزبانی از زائران را نشان دهند.

مهدی حسینی معاون ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه پیشتر از برپایی ۱۲۰ موکب در مسیر زائران اربعین حسینی‌ (ع) از کنگاور تا مرز خسروی خبر داد و گفت: ۱۶ موکب در کربلا و نجف هم آماده خدمت‌رسانی به عاشقان سرور و سالار شهیدان است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.  
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.