به گزارش ایرنا، زهرا موسی پور روز شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، تدوین سند توسعه مشارکت محله را از وظایف دفاتر تسهیلگری برشمرد و افزود: این دفاتر باید نیازهای منظقه را تعیین کنند و طبق سند توسعه مشارکت محله نشان دهند طی سه سال آینده چه میزان از نیازهای این محلات حل شده و تا چه میزان به بهبود وضعیت زندگی مردم در این محلات کمک شده است.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیلگری در سال ۹۷ در ۱۰ استان کشور ایجاد شد و این دفاتر در حال حاضر در ۲۲ استان کشور در حال فعالیت هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته به ۱۰۰ درصد اهداف دفاتر برای تمام شماری مناطق و شناسایی ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محقق شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهای دفاتر تسهیلگری، توانمندسازی افراد در محلات است و این دفاتر کمک می کنند افراد، دارایی ها و ظرفیت های خود را شناخته و به توسعه منطقه خود کمک کنند.

موسی پور با بیان اینکه در دفاتر تسهیلگری کرمان تاکنون ۴۰۰ شغل ایجاد شده است که مستندات آنها نیز وجود دارد، گفت: نیاز است که در حوزه مشاغل خرد و خانگی کمک شود تا افرادی که توانمندی دارند، مشغول به کار شوند زیرا این اقدام به کاهش نابرابری ها در مناطق کمک می کند.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.