به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز دوشنبه درنشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای عشایر استان کرمان افزود:  باید تلاش کنیم این مراسم که  با همه توان برگزار شود و با توجه به اینکه تاریخ برگزاری این یادواره نزدیک است باید نگاهی ویژه به برنامه های این کنگره داشت.

وی همچنین گفت: با توجه به پراکندگی مناطق عشایر در استان کرمان انتظار میرود طبق الگوی کنگره شهدای سال قبل کمیته ها دوباره فعال شده و مسئولیت هر دستگاه را در برگزاری یادواره استانی شهدای عشایر مشخص کنند و به طور عام بر ما فرض است که با تمام توان و کیفیت این کنگره را انجام دهیم.

معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست گفت: استان های عشایر خیز کشور، یادواره های شهدای عشایر استانی را برگزار می کنند و کنگره ملی شهدای عشایر کشور نیز در پایان سال جاری یا نهایتا در فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

عباس مولایی  افزود: سپاه ثارالله استان کرمان خدمات متعددی را به عشایر غیور در کشور به ویژه استان کرمان از جمله برگزاری چندین اردوی جهادی در مناطق عشایری استان انجام داده است و امیدواریم بتوانیم یادواره ای در خور شان شهدای عشایر استان کرمان برگزار کنیم.

معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه استان کرمان را دومین استان کشور به لحاظ تعدد شهدای عشایر دانست و گفت: حدود یک هزار شهید عشایر را استان کرمان تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است و بنابراین برگزای کنگره شهدای عشایر در استان یک امر الزامی است.

وی با توجه به برگزاری دومین کنگره شهدای استان کرمان در سال گذشته و ادامه دار بودن برنامه های این کنگره تا ۵ سال گفت: کمیته های این کنگره فعال هستند و امسال نیز به صورت ویژه این کنگره برای شهدای عشایر برگزار خواهد شد.

مولایی ساماندهی قبور متبرک شهدا و دیدار با خانواده شهدا را نیز از دیگر کارهایی دانست که در دستور کار دومین کنگره شهدای استان کرمان در سال جاری قرار گرفته است و  اظهار داشت : با توجه به ۱۷ شهر عشایر نشین استان کرمان امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، شاهد نامگذاری خیابانی به نام شهدای عشایر در استان کرمان باشیم.

۹۸۸۹ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.