به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان اظهارداشت : بزرگداشت، تجلیل و تقدیر از افرادی که در جنگ و دفاع مقدس حضور فعال داشته و با مقاومت و ایثارگری با دشمن به مبارزه برخاسته اند و همچنین تقدیر از خانواده های آنها از اهداف برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس به شمار می رود.

وی، تجلیل از ایثارگران و بزرگانی که موفقیت در جنگ مرهون تلاشهای آنهاست را از دیگر اهداف برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس دانست که موجبات تقویت روحیه پایداری در جامعه می شود.

استاندار کرمان گفت: آمادگی در برابر هجوم احتمالی دشمنان در دو بخش نیروهای مسلح و مردم تعریف می شود که نیروهای مسلح همواره برای دفاع در برابر هرگونه تهاجم آماده هستند و بخش دیگر نیز آمادگی مردم و جامعه است تا مردم بدانند که احتمال خطر و هجوم همواره وجود دارد و این آمادگی باید همواره در جامعه حفظ شود تا اگر خدای ناکرده این هجوم رخ داد، مشکلی برای جامعه ایجاد نشود.

فدائی ضمن اشاره به این مطلب که انتقال تجارب از دیگر اهداف برنامه های هفته دفاع مقدس است، تاکید کرد: این تجربیات باید به صورت زنده و به روز در اختیار مردم و جامعه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در این نشست با اشاره به اینکه از ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است، ادامه داد: رژه نیروهای مسلح، مراسم شکست حصر آبادان، ویژه برنامه دوره آموزشی آشنایی با دفاع مقدس ویژه مدیران استان، ویژه برنامه حماسه زینبی، گلباران و عطرافشانی قبور شهدا، ویژه برنامه عملیات کربلای ۳، گردهمایی رزمندگان استان کرمان از جمله برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس  در استان کرمان به شمار می رود.

سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب های دفاع مقدس، تجلیل از سربازان در پادگان ها، رونمایی از یادمان های شهدا در ۲۰ مدرسه و دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس  در استان کرمان است.

وی با اشاره به این مطلب که مردمی بودن یکی از اولویت های برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمان به شمار می رود، گفت: ارزیابی برنامه های هفته دفاع مقدس به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه ها نیز مورد تاکید است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با نگاه ارزشی و ترویجی با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طرح ریزی و اجرا می شود.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.