به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمدجواد فدائی روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات گلخانه‌های هیدروپونیک در استان کرمان افزود: مدت‌های زیادی از تصمیم‌گیری برای نصب کنتورهای حجمی بر روی چاه‌های آب در این استان می گذرد اما این طرح همچنان با مشکلاتی در بحث اجرا روبرو است.

وی با اشاره به کاهش مصرف آب در گلخانه‌های هیدروپونیک تصریح کرد: طبق اعلام مسئولان، در شهرک چیل‌آباد ارزوئیه به میزان ۲۵ هکتار زمین برای تأسیس گلخانه به سرمایه‌گذاران واگذار شده و آب منطقه ای نیز در سال ۸۹ با مجوز برداشت ۲۰ لیتر بر ثانیه پروانه نصب یک چاه آب را صادر کرده است که در سال ۹۴ حق النظاره چاه همراه با نصب کنتور حجمی پرداخت شده اما اکنون خواستار تعدیل پروانه آب صادر شده به هفت لیتر بر ثانیه هستند.

استاندار کرمان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی صورت گرفته برای ساخت زیرساخت‌ها در این شهرک اظهار داشت: از عجایب مدیریتی استان کرمان این است که مدیران توان نصب کنتورهای حجمی بر روی چاه‌های آبی که مصرف غرقابی می کنند؛ ندارند اما خواستار تعدیل پروانه صادره آب برروی چاهی هستند که هم کنتور حجمی دارد و هم متناسب با روش های نوین کشاورزی محصولات را تولید می‌کند.

فدائی گفت: در شهرک روداب نرماشیر مجوز تعداد ۲۶ واحد گلخانه‌ای واگذار شده که حدود ۲۰ واحد آن به بهره برداری رسیده و یا آماده کاشت و لازم است در اسرع وقت مسئولان شرکت گاز، عملیات گازرسانی به این پروژه را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال و رفع فقر در استان کرمان گفت: برخی از مدیران فکر می‌کنند مسئول ایجاد اشتغال در استان تنها استاندار است اما تا زمانی که مدیران با دلسوزی و تفاهم در پی حل مشکلات نباشند؛ گرهی از کار مردم باز نمی‌شود. 

۳۰۲۹/۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.