به گزارش ایرنا،   امین فخر روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مرکز کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار  و تبریک روز خبرنگار افزود: روز خبرنگار روز با اهمیتی در کشور شده است  زیرا که تاریخ را خبرنگاران می سازند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر کشور است و یک سازمان اقتصادی با رویکردهای اجتماعی است تصریح کرد: معیشت و درمان جمعیت زیادی در کشور از طریق این سامان بیمه گر تامین می شود.

فخر با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، تامین اجتماعی یک حق همگانی برای آحاد مردم که حاصل مشارکت مردم و دولت است گفت: در کشور ما بیشتر مشارکت مردم و بیمه شدگان است و مشارکت دولت کمرنگ تر است.

وی افزود: دولت نه تنها مشارکت ندارد بلکه بدهی هایی نیز به سازمان تامین اجتماعی دارد که این امر مشکل نقدینگی سازمان را بیشتر کرده است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه گاهی به طور اشتباهی مدیریت درمان تامین اجتماعی را متولی درمان می دانند در حالی که متولی درمان دانشگاه علوم پزشکی است تصریح کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی همانند بیمه سلامت نقش خرید خدمت را دارد و در واقع یک نقش فردی و کمکی است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه خدمات رسانی عملیات اجرایی پلی کلنیک تامین اجتماعی رفسنجان آغاز شده است و پیش بینی می شود ظرف ۲ سال آینده افتتاح شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان ساخت اورژانس جدید در بیمارستان غرضی سیرجان، سازماندهی ایزوله، ایجاد فضای بحران در بیمارستان امام علی(ع) زرند و ارائه خدمات تخصصی درمانی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) را از دیگر اقدامات حوزه درمان تامین اجتماعی استان کرمان عنوان کرد.

فخر با بیان اینکه در راستای کیفیت ارائه خدمات و ایمنی گام های موثری برداشته شده است گفت: در حوزه سعی در استفاده بهینه و امکانات و تجهیزات شده است.

وی تصریح کرد: ارتقا کیفی خدمات بسیار مد نظر ما است و موفق به اخذ گواهینامه دوره های تعهد به تعالی سازمانی شده ایم.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه خدمات تامین اجتماعی در ۲ حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان ارائه می شود افزود: تولید خدمت در حوزه درمان مستقیم از طریق سه بیمارستان از جمله پیامبر اعظم (ص) کرمان، غرضی سیرجان و امام علی (ع) زرند و ۱۴ درمانگاه در این استان ارائه می شود.

فخر تصریح کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی در حوزه درمان مستقیم سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مراجعه سرپایی، ۶۳ هزار مورد بستری و ۱۰ هزار زایمان در مراکز تامین اجتماعی در سطح استان کرمان انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: این اداره کل در حوزه درمان غیرمستقیم طرف قرارداد با یکهزار و ۴۰۰ مرکز دولتی، خصوصی و خیریه است و در این زمینه طی سال گذشته به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مراجعه سرپایی و ۱۱۱ هزار بستری خدمات ارائه کرده است.

به گفته وی سیستم های استاندارد ایزو، الگوی تعالی سازمانی، نظام ارزیابی و عملکرد و طرح خوشرویی به منظور بهبود روابط با بیماران و افزایش رضایتمندی در مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی در راستای بهبود نظام های مدیریتی اجرایی و پیاده سازی شده است.

فخر افزود: اجرای نسخه الکترونیک، نظام ارجاع، نوبت دهی غیرحضوری، سیسم پکس (دسترسی به سوابق گرافی بیماران به صورت الکترونیکی)، میز خدمت الکترونیک، سیستم ارتباط با مشتری نیز در راستای توسعه خدمات الکترونیک در مراکز تحت پوشش انجام شده است.

وی تصریح کرد: مردم استقبال خوبی در حوزه درمان مستقیم دارند و در خدمات سرپایی با ازدحام و ترافیک مراجعه کنندگان روبرو هستیم که سامانه نوبت دهی الکترونیکی برای تسهیل فعالیت های مردم راه اندازی شده است.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان با تاکید بر اینکه حوزه درمان تامین اجتماعی این استان در مساله مهم ارتقای کیفیت و استانداردسازی خدمات فعالیت مطلوبی داشته است تصریح کرد: این حوزه طی سال گذشته موفق به اخذ چهار گواهینامه ارزشمند کیفیت از جمله ایزو ۹۰۰۱، ۱۰۰۱۵ و ۱۰۰۰۲ و گواهینامه تعالی سازمانی بعنوان تنها واحد درمانی سلامت کشور را کسب شده و امسال نیز این مهم تمدید شده است.

فخر بیان داشت: برخی از رسانه ها با یک رویکرد غیرمنصفانه گاهی نواقص را در حوزه درمان تامین اجتماعی برجسته می کنند البته رعایت حق شهروندی را می پذیریم اما عدم توازن در ارائه این مطالب سبب می شود که روحیه همکاران را تحت تاثیر قرار  دهد.

همه مراکز درمانی سرپایی تامین اجتماعی کرمان دارای گواهینامه ایزو 

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان  نیز در این بازدید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار با اشاره به اینکه سلامت به عنوان گران ترین کالا در بیمارستان ها  و مراکز درمانی تامین اجتماعی ارائه می شود افزود: از سال های دور مراکز درمانی استان در امر ارتقا کیفی خدمات فعالیت داشته اند به طوری که همه مراکز سرپایی موفق به اخذ گواهینامه ایزو شده اند.

هادی صبوری گفت: بیمارستان های تامین اجتماعی استان کرمان از نظر شاخص های استاندارد در حوزه اعتباربخشی در حد عالی هستند و دفتر اسناد پزشکی به عنوان اولین دفتر در سطح کشور موفق به اخذ گواهینامه ایزو در دهه ۸۰ شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز درمانی استان با شاخص های کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار می گیرند و بُعد ایمنی بیمار و بهبود مستمر خدمات مدنظر است.

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: ما انتظار داریم تا خطاهای پزشکی در فضای آرام و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرند.

۹۸۹۵ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.