به گزارش ایرنا، محمدرضا جهانگیری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته مهارت با تسلیت شهادت امام جواد (ع) افزود: به ازای هر نفر کارآموز در طرح ۱۸ ماهه مهارت آموزی حدود ۳۰۰ میلیون ریال دولت هزینه می کند اما علیرغم نیاز صنعت از آن استقبال نمی شود.
وی با تاکید اینکه به شدت در جامعه امروز نیازمند به نهضت مهارت آموزی هستیم تصریح کرد: نباید اجازه دهیم گسست نسلی و فقر مهارت آموزی در کشور افزایش یابد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان بیان داشت: یکی از دغدغه های بزرگ همه خانواده و مسئولان بحث مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیلان است.
جهانگیری به راهکارهای ایجاد شغل در بین جوانان از ابعاد مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: در گذشته اهمیت شغل به مهارت فرد در آن رشته گره خورده بود.
وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب مشکل بزرگ بیسوادی را داشتیم که در طول این ۴۰ سال این مشکل برطرف شده و با سوادی به صورت چشمگیر رشد داشته است بیان کرد: در حال حاضر به اندازه کافی نیروی تحصیل کرده دانشگاهی در تمامی سطوح وجود دارد به گونه ای که تولید دانش در رتبه ۱۵ قرار داریم.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر جامعه با فقر مهارتی روبرو است و فارغ التجصیلان نمی توانند نیازهای مهارتی جامعه را برطرف کنند تصریح کرد: خانواده ها از ابتدا دوران آمادگی باید فرزندان خود به سمت شغل و مهارت آموزی سوق دهند که این مهم به توسعه کشور کمک می کند.
جهانگیری با بیان اینکه دین مبین اسلام بر اهمیت کار یدی و مهارتی جامعه نیز تاکید دارد گفت: بحث های مهارتی به معیشت خانواده ها کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه در هفته ملی مهارت برنامه های مختلفی اجرا شده است ادامه داد: طرح ایران مهارت با کمک آموزش و پرورش برای پایه هفتم اجرایی شده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه با ایجاد خانه مهارت آموزی در جوار دانشگاه ها فاصله بین مهارت آموزی و دانشجویان را کمتر کنیم تا در بنگاه های اقتصادی بتوانند فعالیت کنند تصریح کرد: قریب به ۳۰۰ هزار ساعت آموزش ویژه دانشجویان در محل نزدیک دانشگاه ارائه شده است.
جهانگیری افزود: این آموزش ها در مراکز ثابت در زندان ها، پادگان ها، مراکز جوار دانشگاه ها، صنایع و بنگاه های اقتصادی و روستاها در ۳۵۰ رشته مختلف آموزشی در بخش دولتی ارائه می شود.
وی از وجود ۲۸ مرکز دولتی در قالب ۱۵۸ کارگاه آموزشی در این استان خبر داد و گفت: نیازمند بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی برای افزایش مهارت آموزی در کرمان هستیم.
جهانگیری ادامه داد: در بخش آموزشگاه های آزاد و خصوصی حدود چهار میلیون و ۱۲۰ هزار نفر تعهد آموزشی خواهیم داشت که تقریبا در ۶۰۰ آموزشگاه مختلف استان این خدمات ارائه خواهند شد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه در طول دوره مهارتی آموزش اخلاق حرفه ای نیز ارائه می شود تصریح کرد: دوره های مهارتی براساس نیاز جامعه برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه برای توانمندسازی افراد در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر کرمان دوره های مهارت آموزی برگزار شده است تصریح کرد: ۹ خانه مهارت آموزی با بیش از ۱۶ رشته آموزشی در کنار دفاتر تسهیل گیری دایر است تا مهارت ها به این افراد در این مناطق ارائه شود.
جهانگیری با اشاره به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان داشت: تعهد این است که برای ۸۰۰ زن سرپرست خانوار آموزش های مهارتی ارائه و نمایشگا در این راستا برپا شود.

۳۰۲۹/۹۸۹۵/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.