به گزارش ایرنا، سید مهدی طبیب زاده  روز چهارشنبه در نشست بررسی بهبود فضای کسب و کار استان گفت: در اتاق بازرگانی هر سه ماه یک بار فضای کسب و کار استان را با نظرخواهی از فعالان اقتصادی پایش می کنیم، اما وضعیت خوبی نداریم و از همه برای بهبود این فضا درخواست جدی داریم.

طبیب زاده  با بیان اینکه در سه ماهه آخر سال گذشته رتبه کسب و کار استان کرمان در کشور ۱۸ بوده است افزود:  اگر محیط کسب و کار بهبود پیدا نکند، نمی توان انتظار توسعه اقتصادی و رونق و حضور بخش خصوصی را در کرمان داشت.

وی تصریح کرد: فضای کسب و کار زیربنایی ترین عامل توسعه کشور است اما نتیجه تلاش ها منجر به کار مطلوبی نشده و همچنان در رتبه های پایینی در رده بندی جهانی هستیم و این رتبه هر ساله افت می کند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه با وجود همایش و صحبت درباره فضای کسب و کار اما هر سال رتبه فضای کسب و کار افت می کند تاکید کرد:  تا زمانی که این باور به وجود نیاید که بهبود فضای کسب و کار می تواند عامل رشد و توسعه باشد و در حد شعار و همایش باشد، هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی افزود: زیربنایی ترین عامل توسعه کرمان بهبود فضای کسب و کار می تواند باشد و اگر این محیط پیش برنده نباشد، نمی توان انتظار داشت استان کرمان رشد پیدا کند.

این نشست با حضور رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی، مدیران کل اقتصاد و دارایی منطقه پنج کشور، معاون اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.