روابط عمومی بنیاد نخبگان استان فارس یکشنبه در مطلب ارسالی به ایرنا اعلام کرد: این مرکز چهارم خرداد ماه 1396 با همکاری دانشگاه شیراز، پارک علم و فناوری استان فارس، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و سایر مراکز فعال در توسعه اقتصاد دانش بنیان استان فارس راه اندازی شد.
براساس این گزارش مرکز خدمات مالکیت فکری و تجاری سازی نوآوری دانشگاه شیرازاز جمله زیرساخت های مهم در توسعه اقتصاد دانش بنیان است که با حمایت بنیاد نخبگان استان فارس و توسط بخش خصوصی شکل گرفته است.
خدماتی از جمله طراحی و نمونه سازی اختراعات، خدمات ثبت داخلی و بین المللی اختراع، طرح صنعتی و علائم تجاری (برند)، پیاده سازی تکنیک های تجاری سازی برای تولید ثروت از نوآوری‌ها و اختراعات، انجام خدمات تحلیل پتنت، رصد فناوری و در نهایت تبادل تکنولوژی را به متقاضیان ارائه می کند.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در این باره گفت: این دفتر با هدف ثبت و صیانت از پایان نامه ها، مقالات علمی و ایده های دانشجویان و استادان و اقدام برای تجاری سازی آن ها راه اندازی شده است.
دکتر حبیب شریف افزود: با راه اندازی این مرکز علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده از مقالات علمی، پایان نامه ها و ایده های دانشجویان، بوسیله ارتباطی که با صنعت بوجود خواهد آمد نسبت به تجاری سازی طرح ها اقدام خواهد شد و از این طرح ها و پایان نامه ها برای رشد و توسعه استان و کشور استفاده خواهد شد.
این استاد دانشگاه ادامه داد:ایجاد مراکزی همچون این مرکز با هدف پیاده ‌سازی طرح زیست بوم کارآفرینی استان فارس است و قبل از این، شتاب دهنده های کسب و کار و همچنین مراکز نوآوری دیگری در دو دانشگاه مادر استان فارس طراحی و پیاده سازی شده اند.
وی بیان کرد: امیدواریم با شکل‌گیری زیرساخت های حمایتی در بخش‌های دولتی وخصوصی درحوزه های سرمایه گذاری خطرپذیر، حقوق مالکیت فکری، مراکز فرهنگ ساز و توسعه دهنده منابع انسانی خلاق و نوآور، شتاب دهنده های کسب و کار، مراکز تخصصی نوآوری و ... در استان شاهد شکل گیری زیست بوم(اکوسیستم) کارآفرینی و اقتصادی مبتنی بر دانش(دانش بنیان) در استان و منطقه جنوب کشور باشیم.
دریافت و انتشار خبر:‌ غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.