به گزارش ایرنا،مسعود قاسمی روز شنبه در نشست هم اندیشی تشکل های خصوصی استان البرز گفت: وظیفه همه تشکل های خصوصی است در اقدامی هماهنگ افرادی را به عنوان بلندگوی بخش خصوصی برای حضور در مجلس ، دولت و شورای شهر انتخاب و معرفی کنند.
وی افزود: دراین صورت می توانیم موانع و مشکلات در راه تولید، صادرات و اشتغال را باصدای رسا به گوش مسوولان برسانیم تا درتصمیم گیری های کلان کشور دخالت داده شود.
قاسمی هم صدایی و حرکت های هماهنگ و همسوی تشکل های خصوصی را تنها راه احقاق حقوق بخش تولید ذکر کرد.
دبیرکل اتاق بازرگانی البرز گفت: اگر عضو تشکل های خصوصی برای حضور در مجلس معرفی شود، می تواند به نحو مطلوب نمایندگان محترم مجلس را از دلایل بروز مشکلات و راهکارهای رفع موانع بخش تولید آگاه نماید که این مهم در مصوبات اثر گذار خواهد بود.
قاسمی دربخش دیگر اظهاراتش گفت: طبق ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق بازرگانی موظف به ساماندهی و ایجاد تشکل های خصوصی فعال درهمه حوزه های اقتصادی بوده و همواره حامی تشکل ها خواهد بود .
وی افزود: دراتاق بازرگانی البرز بستر و فضای مناسب برای حضور فعال تشکلهای بخش خصوصی فراهم است که این مهم فرصت را برای بهبود فضای اقتصادی استان مهیا کرده است.
*** هم صدایی تشکل های بخش خصوصی در رفع مشکلات
در ادمه این نشست نایب رئیس اتاق بازرگانی البرز نیز در سخنانی همراهی ، همصدایی و همگرایی تشکل های بخش خصوصی را زمینه ساز رفع مشکلات عنوان کرد.
بیتا بیات گفت: تنها با همصدایی و همدلی است که می توانیم در جهت رفع مشکلات کسب و کار گام برداریم.
وی همکاری اتاق بازرگانی با تشکل ها را هدفی والا در جهت ریشه یابی مشکلات و پیگیری در مسیر دستیابی به حقوق از دست رفته بخش خصوصی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: پویایی اقتصاد جامعه نیازمند حمایت همه جانبه مسوولان نظام از بخش خصوصی و برنامه ریزی مناسب دولت و مجلس برای رفع موانع کسب و کار است .
در این نشست 'هادی حدادی' از اساتید برجسته این حوزه به سئوالات تشکل ها در زمینه آسیب شناسی فعالیت، جهت گیری ، هدف گذاری و تاثیرگذاری تشکل ها بر دولت و سیاست های آن پاسخ داده شد.
در ادامه این نشست تعدادی از روسا و نمایندگان تشکل ها به ارایه دیدگاههای خود پرداختند.
7411/ 6155خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.