محمود سالار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت کالاهای ایرانی بسیار مناسب است و به جرات می توان گفت در منطقه رقیب خود ندارد.
وی که در شهرک صنعتی مشهد کارخانه تولید پوشاک دارد ادامه داد: توانسته ایم با پایین آوردن هزینه تولید و حفظ کیفیت نظر مشتریان خارجی را جلب کنیم زیرا آنها به کیفیت تولیدات پوشاک ایران واقف هستند.
او گفت: برخی از کالاهای ایرانی هم اکنون با برندهای معتبر خارجی در کشور در حال فروش است. رقبای تولیدکننده خارجی نیز از همین خلاء سوءاستفاده می کنند و با عقد قراردادهایی تولید ایرانی را می خرند و با برپا کردن شعبه در کشورمان ببادرت به فروش همین محصولات با برند خود می کنند.
وی توجه به تولیدکنندگان را گامی اساسی در مسیر اشتغال توصیف و بیان کرد: اشتغالزایی یکی از مهمترین دغدغه های دولت است که می توان بدون هزینه و فقط با کمی توجه در امور تولیدکنندگان مانند معافیتهای مالیاتی گامی بلند در این مسیر برداشت.
این تولید کننده پوشاک افزود: با توجه به ظرفیت بازار ایران اگر تمامی تولیدکنندگان پوشاک فقط برای داخل کشور فعالیت کنند باز هم نمی توانند جوابگوی نیاز ملی باشند. با این شرایط بازهم بخاطر برخی قوانین و ورود کالای قاچاق خیلی از تولیدکنندگان عطای تولید را به لقایش بخشیده اند.
وی عزم ملی را برای حمایت از تولید داخلی ضوروتی حیاتی توصیف و بیان کرد: مردم بطور ذاتی کالای داخلی را دوست دارند اما بخاطر بی اعتمادی از تولیدات داخلی که بعضا از سوی دشمنان به مردم تلقین شده از کالای غیرایرانی استفاده می کنند.
سالار خرید کالای داخلی را جدا از عدم خروج ارز کشور و وابستگی به کشور های دیگر، برای خود مردم مفید ذکر و بیان کرد: مردم با روی آوردن به تولیدات داخلی علاوه بر قدرتمند کردن توان اقتصاد ملی زمینه اشتغال آفرینی فرزندان خود را توسط بخش خصوصی فراهم می کنند.
وی نقش اصناف را نیز در ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی مهم ذکر و بیان کرد: اصناف به عنوان آخرین گروه عرضه کنندگان کالا به مردم نقش مهمی در ترویج استفاده از کالای ایرانی دارند.
این فعال اقتصادی ایجاد موجی نو برای حمایت از کالای ایرانی را بسیار امیدوار کنند خواند و گفت: در این راستا حمایت دولت هم نیاز است که در چند سال گذشته اقداماتی خوبی در این راستا انجام شده است.
وی راه حل نهایی خروج از رکود، بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال کشور را در گروه خرید کالای ایرانی ذکر و بیان کرد: امیدواریم با همت مردم، دولت، اصناف و تولیدکنندگان بتوانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.