طهمورث الیاسی بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق قانون تا زمانی که کالا یا خدمات مورد نیاز در داخل کشور تولید شود، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی نمی‌توانند از مشابه خارجی آن استفاده کنند و اولویت با کالای داخلی است.
به اعتقاد وی، حتی بدون در نظر گرفتن قانون هم، منطق پیشرفت حکم می کند که خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید و توان داخلی در اولویت قرار گیرد زیرا برای رونق کسب و کار، ‌اشتغالزایی و توسعه صادرات راهی جز این نیست.
اشاره الیاسی به 'قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور' است که سال 1375 در مجلس تصویب شده است.
طبق این قانون همه وزارتخانه‌ها، سازمان ها، موسسات، شرکت های‌ دولتی یا وابسته به دولت، بانک ها، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، موسسات عمومی یا عام‌المنفعه، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تابعه و وابسته به آنها موظفند در ارجاع کارهای خدمات مهندسی مشاور، پیمانکاری، ساختمانی، تاسیساتی و تجهیزاتی طرح های خود، توان و کالای داخلی را در اولویت قرار دهند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای با کیفیت داخلی را با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، از هفته گذشته آغاز کرده است.
7444/3033 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.