به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز دوشنبه در کارگروه سلامت استان کرمان افزود: 400 خانه بهداشت، درمانگاه و بیمارستان برای اجرای طرح بسیج کنترل فشار خون بالا آماده شده اند و لازم است که تمامی دستگاه های اجرایی در راستای اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد دهنده و مجری بسیج کنترل فشار خون بالا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه این بسیج در قالب دو فاز اجرایی می شود، ادامه داد: فاز اول آن از 27 اردیبهشت ماه تا 17 خردادماه در زمینه آموزش، آگاهی بخشی و زمینه سازی در بین اقشار جامعه و فاز دوم آن از 17 خردادماه تا 15 تیرماه به صورت عملیاتی (غربالگری فشار خون) اجرایی می شود.
رشیدی نژاد تاکید کرد: جمعیت دارای سن بالای 30 سال، زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و کلیوی از جمله افرادی هستند که در طرح بسیج کنترل فشار خون بالا مورد غربالگری قرار می گیرند.
وی بیان کرد: حدود 25 تا 30 درصد افراد در جوامع مختلف مبتلا به پرفشاری خون هستند و باید در این جامعه مداخلات لازم بهداشتی و درمانی انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با تاکید بر این مطلب که 40 تا 50 درصد افرادی دچار فشار خون بالا هستند، از وجود بیماری خود بی خبر هستند، گفت: لازم است که به مردم آگاهی بخشی لازم درباره سنجش فشار خون خود ارائه شود تا از بروز مشکلات بعدی برای آنها جلوگیری شود.
رشیدی نژاد گفت: کاهش مصرف نمک، عدم استعمال دخانیات و الکل و افزایش فعالیت های فیزیکی از جمله مواردی است که برای پیشگیری از فشار خون بالا باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ثابت شده که اگر موضوع پرفشاری خون مورد توجه لازم قرار گیرد از بروز 30 درصد عوارض مغزی و قلبی جلوگیری می شود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.