به گزارش ایرنا ناصر خوش خبر عصر یکشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان خراسان جنوبی افزود: باید با آموزش و فرهنگ سازی مستمر عوارض بیماری فشار خون بالا را برای مردم بازگو کنیم و فعالیت های پیشگیرانه در زمینه این بیماری ادامه یابد.
وی با بیان اینکه باید آگاهی بخشی در خصوص عوارض مصرف نمک و فشار خون از مهدکودک ها و مدارس آغاز شود گفت: طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» نمی تواند به صورت مستمر اجرا شود اما می توان با اجرای برخی برنامه های مکملی به اهداف مورد نظر دست یافت.
معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: باید با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی استان طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که برگرفته از مطالعات علمی است به نحو احسن در استان اجرا شود.
وی گفت: باید بسترهای لازم برای اجرای هرچه موفق تر این طرح در استان فراهم شود و با کار جمعی و مشارکت همه دستگاه ها به اهداف مورد نظر طرح برسیم.
خوش خبر افزود: شاید اجرای چنین طرح هایی ابتدا باعث مقاومت مردم در درمان شود اما آنان در جریان هزینه های اجرای این طرح و هزینه های این بیماری نیستند که باید این هزینه ها برای مردم شفاف سازی شود.
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و شورای اسلامی برای اجرای این طرح استفاده شود و فرمانداران نیز در شهرستان ها اهداف طرح را شفاف سازی و تشریح کنند.
وی افزود: 382 هزار نفر جمعیت بالای 30 سال در استان است که در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بیش از 190 هزار نفر غربالگری خواهند شد و امیدواریم بعد از اجرای این طرح درصد قابل توجهی از مردم نسبت به عوارض این بیماری آگاه شوند.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای موفق این طرح نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است تا از برخی از مرگ های خاموش جلوگیری شود و با انجام برخی اقدامات پیشگیرانه می توان از بسیاری هزینه های سنگین بیماری جلوگیری کرد.
اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.