رمضان حیدریان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پویش ملی کنترل فشار خون، افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی با هدف اشاعه سلامت همگانی در جامعه، طرح سراسری ترویج ورزش به منظور پیشگیری و کنترل فشار خون را در دستور کار دارد.
وی بیان کرد: برای تحقق این امر، ایستگاه سلامت با هدف کنترل فشار خون ورزشکاران و نیز افراد غیر ورزشکار توسط هیات پزشکی ورزشی استان سمنان برپاشد.
حیدریان ابرازداشت: فشار خون بیش از یک هزار و 500 نفر در این ایستگاه ها اندازه گیری شد و 300 نفر مشاوره پزشکی دریافت کردند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان با اشاره به اینکه سلامت مهم ترین عنصر در رشد و پویایی جامعه است، تصریح کرد: جامعه ورزشی و شهروندان این استان نیز از این مهم بی نیاز نیستند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد جامعه درگیر و مبتلا به فشار خون بالا هستند اما از این موضوع مطلع نیستند.
حیدریان با بیان اینکه فشار خون بالا منشا بسیاری از بیماری ها است، اضافه کرد: برپایی ایستگاه های سلامت برای کنترل و بررسی فشار خون مردم در مکان ها و مناسبت های مختلف ضروری است.
وی با اشاره به اضافه وزن 60 درصد از افراد جامعه، بیان کرد: کم تحرکی و بی تحرکی، افزایش وزن افراد در نتیجه زندگی ماشینی سبب بروز و گسترش بیماری فشار خون در جامعه شده است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان، ورزش را مهم ترین عامل در پیشگیری از فشار خون بالا برشمرد و افزود: اصلاح الگوهای نادرست زندگی برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها از جمله فشار خون ضروری است.
به گزارش ایرنا، پویش ملی کنترل فشار خون 27 اردیبهشت 98 در سمنان آغاز شد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.