حسن خیرخواه روز شنبه در خصوص آغاز این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح شناسایی افرادی است که دارای فشار خون بالا بوده و از آن بی خبر هستند و یا در صورت اطلاع به منظور درمان کامل به متخصصین معرفی شوند.
این مقام مسئول تاکید کرد: در صورتی که افراد دارای فشار خون بالا باشند مشخصات فردی آنان به منظور انجام مراحل درمانی در سامانه ثبت می شود.
خیر خواه گفت: علاوه بر تمام مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت در سطح شهرستان 7 پایگاه سیار نیز در نقاط مختلف به منظور اجرای این طرح برپا شده است که 2 پایگاه در محور هراز و مابقی در محور دماوند- فیروزکوه است.
وی با اشاره به اینکه منشا بسیاری از بیماری ها از جمله سکته های قلبی، مغزی و دیالیز فشار خون بالا است، گفت: 25 درصد از جمعیت بالای 30 سال شهرستان که حدود 10 هزار نفر می شود، مبتلا به فشار خون بالا هستند.
این مقام مسئول افزود: این نهاد در سطح شهرستان به 150 هزار نفر در حال ارائه خدمات است و از این میزان 101 هزار نفر در سامانه سیب ثبت نام کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه در سال جاری 4 طرح ملی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح ها در سطح ملی کاهش بیماری و کنترل صحیح در راستای جلوگیری از عوارض مختلف بیماری ها است.
لازم به ذکر است طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 15 تیر ماه سال جاری ادامه دارد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.