فرزام بیدارپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس بررسی های انجام شده جامعه هدف این طرح در استان حدود 800 هزار نفر هستند که تمام افراد بالای 30 سال استان و همچنین بیماران نارسایی کلیوی و مادران باردار بدون محدودیت سنی را شامل می شود.
وی با بیان اینکه در این طرح پس از پایش، افراد دارای فشار خون بالا برای دریافت خدمات درمانی به سطوح بالاتر معرفی می شوند، افزود: پیش بینی این است که در این طرح حداقل 50 درصد جامعه هدف یعنی حدود 400 هزار نفر پایش شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح تمام خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، درمانگاه ها و بیمارستان ها فعال بوده و پایگاه هایی سیار نیز در محل های پر ازدحام و با دسترسی آسان و با بهره گیری از نیروهای آموزش دیده دایر می شود.
وی یادآور شد: مرحله اول طرح که از امروز آغاز شده و تا 17 خرداد انجام می شود، بیشتر جنبه اطلاع رسانی و هماهنگی دارد و مرحله بعدی نیز از 17 خرداد تا 15 تیر ماه است و اندازه گیری، ثبت، کنترل و بررسی فشار خون بالا در این مرجله انجام خواهد شد.
بیدارپور گفت: تعداد تیم های ثابت پیش بینی شده در سطح استان 73 است که هر تیم شامل 2 نفر خانم و یک مرد است که علاوه بر داشتن تخصص لازم، آموزش های لازم را برای اندازه گیری، ثبت و کنترل فشار خون بالا دیده اند.
وی غربالگری، ارتقای آگاهی و سواد سلامت و درمان موارد فشار خونی بالا با یک رویکرد همه جانبه را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد و افزود: این طرح گامی مهم در تامین، حفظ و ارتقای سلامتی مردم است.
حدود 30 درصد جمعیت بالای 30 سال استان کردستان مبتلا به فشار خون هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.