مصطفی شمس الدینی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قابلیت های متعدد سامانه سامان در ارائه خدمات کتابخانه ای افزود: در حال حاضر تمام خدمات مربوط به آماده سازی منابع بخشهای مختلف کتابخانه های عمومی با استفاده از این سامانه انجام می شود.
وی تصریح کرد: امکان جستجوی منابع در تمامی کتابخانه های عمومی استان و کشور، ارسال درخواست عضویت برای مسئول کتابخانه و رزرو کتاب را از جمله قابلیت های این سامانه برای اعضای کتابخانه های عمومی دانست .
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان اظهار داشت: اعضای کتابخانه های عمومی سراسر استان تنها با دسترسی به اینترنت می توانند از این خدمات بهره مند شوند و با بهره گیری از سامانه سامان از منابع تمام کتابخانه های عمومی استان و سطح کشور استفاده کنند.
وی با اشاره به ارائه خدمات متنوع کتابخانه های عمومی استان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: عضویت رایگان خردسالان و عضویت نیم بها برای افراد زیر 14 سال از دیگر خدمات کتابخانه های عمومی در این راستا است.
شمس الدینی تاکید کرد: همچنین عضویت در کتابخانه های عمومی استان کرمان ویژه افراد خاص از جمله جانبازان، ایثارگران،خانواده های محترم شهداء، اعضای فعال بسیج، بازنشستگان دولت، معلولان جسمی و حرکتی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و مراکز بهزیستی رایگان است.
وی افزود: در حال حاضر 132 کتابخانه با یک میلیون 600 هزار جلد کتاب مشغول فعالیت و خدمات رسانی در سراسر استان کرمان هستند.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.