به گزارش ایرنا ، رحیم افلاکی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اردبیل با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی می توانند نسبت به ترویج مطالعه مشارکت داشته و سرانه مطالعه را افزایش دهند ، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور ترویج مطالعه لازم است شهرداری ها در تخصیص نیم درصد سه کتابخانه ها اهتمام کنند.
وی همچنین از اختصاص زمینی به وسعت 300 متر در اسلام آباد اردبیل برای احداث کتابخانه خبرداد و تشریح کرد: چهار قطعه زمین نیز در مناطق روستایی برای احداث کتابخانه پیش بینی شده است.
وی به بهسازی مسیر ارتباطی کتابخانه ثمرین توسط شهرداری ثمرین اشاره کرد و گفت: کتابخوانی به عنوان یک ضرورت مورد تاکید بوده و لازم است از تمامی ظرفیت ها برای تقویت آن مدد گرفت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه از اجرای بیش از 1400 عنوان برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان در یک سال اخیر خبرداد.
رباب عزیزخانی گفت: تمامی برنامه های فرهنگی با هدف نهادینه کردن مطالعه و جذب اقشار مختلف مردمی برای مطالعه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی برنامه ها نیازمندحمایت مالی است ، افزود: انتظار می رود فرمانداران نسبت به اختصاص اعتبار مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی ترویج مطالعه اهتمام داشته باشند.
وی خواستار توجه ویژه به افزایش مطالعه در بین دانش آموزان شد و گفت: آموزش و پرورش می تواند برای جذب دانش آموز و عضویت آنها ساز و کاری مناسب تعریف کند.
او همچنین به نقش انجمن های کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: با هدف ترویج مطالعه در جامعه ضروری است شبکه تعاملی منسجم بین انجمن ها ، کتابخانه های عمومی ، تشکل های مردم نهاد ، دستگاه های فرهنگی استان و خود شهروندان شکل بگیرد.
عظیم عبدلی، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل هم از افتتاح کتابخانه های روستای شام اسبی و مشارکتی بهزیستی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این کتابخانه ها تعداد کتابخانه های عمومی و مشارکتی شهرستان اردبیل به 22 باب خواهد رسید.
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می شود و به گفته مسئولان فرهنگی دلیل اصلی آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.
6018/1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.