مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از اجرای بیش از 1400 عنوان برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان طی یک سال اخیر خبر داد. 
به گزارش منطقه اردبیل، رباب عزیزخانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل تصریح کرد: تمامی برنامه های فرهنگی با هدف نهادینه کردن مطالعه و جذب اقشار مختلف مردمی برای مطالعه برگزار شده است. 
وی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی برنامه‌ها نیازمند حمایت مالی است، افزود: انتظار می رود فرمانداران نسبت به اختصاص اعتبار مناسب جهت اجرای برنامه های فرهنگی ترویج مطالعه اهتمام داشته باشند. 
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خواستار توجه ویژه به افزایش مطالعه در بین دانش آموزان شد و گفت: به ویژه آموزش و پرورش می تواند برای جذب دانش آموز و عضویت آن ها سازو کاری مناسب تعریف کند. 
عزیزخانی به ضرورت دیجیتالی کردن منابع موجود کتابخانه ها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیز تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند حمایت مالی است. 
وی همچنین به نقش انجمن های کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: با هدف ترویج مطالعه در سطح جامعه ضروری است شبکه تعاملی منسجمی بین انجمن ها، کتابخانه های عمومی، تشکل های مردم نهاد، دستگاههای فرهنگی استان و خود شهروندان شکل گیرد. 
شهرداری ها کتابخانه های عمومی را حمایت کنند در این جلسه معاون فرماندار اردبیل نیز به ضرورت حمایت از برنامه های ترویج مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: با هدف ترویج مطالعه ضروری است تمامی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها مشارکت داشته باشند. 
رحیم افلاکی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی می توانند نسبت به ترویج مطالعه مشارکت داشته و سرانه مطالعه را افزایش دهند، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور ترویج مطالعه لازم است شهرداری ها در تخصیص نیم درصد سه کتابخانه ها اهتمام کنند. 
وی همچنین از اختصاص زمینی به وسعت 300 متر در اسلام آباد اردبیل جهت احداث کتابخانه خبر داد و تصریح کرد:  چهارقطعه زمین نیز در مناطق روستایی برای احداث کتابخانه پیش بینی شده است. 
وی به بهسازی مسیر ارتباطی کتابخانه ثمرین توسط شهرداری ثمرین اشاره و بیان کرد: کتابخوانی به عنوان یک ضرورت مورد تاکید بوده و لازم است از تمامی ظرفیت ها برای تقویت آن مدد گرفت. 
در ادامه این جلسه عظیم عبدلی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان از افتتاح کتابخانه های روستای شام اسبی و مشارکتی بهزیستی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این کتابخانه ها تعداد کتاببخانه های عمومی و مشارکتی شهرستان اردبیل به 22 باب خواهد رسید.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.