به گزارش ایرنا، « احمد طهرانی» روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران تنها یک باب کتابخانه در خمین فعال بود اما به برکت انقلاب اسلامی و توجهی که اسلام به علم آموزی و مطالعه دارد شمار این عرصه های فرهنگی اکنون به 6 باب رسیده است.
وی ادامه داد: برخلاف رواج استفاده از کتابخانه های دیجیتال و فضای مجازی در جامعه ، مطالعه کتاب منسوخ نشده است و مشتاقان کتابخوانی در این اماکن حضور یافته و فعالیت فرهنگی دارند.
فرماندار خمین اظهار داشت: استفاده از منابع و فضای کتابخانه با توجه به جمعیت شهری و روستایی کم است.
طهرانی تاکید کرد: بهترین راهکار برای افزایش مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی خمین استفاده از ظرفیت دانش آموزان است که برای تحقق آن باید منابع و فضای فیزیکی کتابخانه ها تقویت شود.
وی با اشاره به تعین تکلیف زمین کتابخانه سرداران خمین گفت: سازه های این مکان به دلیل اینکه برای فضای کتابخانه ای طراحی نشده قابلیت استفاده ندارد.
فرماندار خمین تصریح کرد: تا پایان سال باید تکلیف واگذاری زمین برای ساخت این کتابخانه مشخص شود تا از اعتبارات سال آینده شهرستان برای ساخت آن استفاده شود.
طهرانی اقدامات شهرداری و شورای شهر در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را قابل تقدیر بیان کرد و افزود: افزایش آگاهی جامعه می تواند شاخص های فرهنگی و اجتماعی را افزایش دهد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی خمین نیز در این نشست گفت: کتابخانه عمومی شهدای قورچی باشی از نظر فعالیت های فرهنگی رتبه اول و کتابخانه شهید بهشتی شهر خمین رتبه دوم استان را دارد.
« مجتبی حیدری» افزود: برگزاری نشست های تخصصی کتابخوان، قصه گویی کارگاه های کاهش آسیب های اجتماعی، ساخت روزنامه دیواری و جمع خوانی کتاب از برنامه های گرامیداشت دهه فجر در کتابخانه های عمومی خمین است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 6 باب کتابخانه با چهار هزار نفر عضو است.
9930/7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.