به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز دوشنبه در جلسه کارگروره پیشگیری از خودکشی افزود: آگاهی مردم از وضعیت این آسیب اجتماعی خطرناک و تهدید کننده تمام اقشار موجب افزایش حساسیت افراد مختلف جامعه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از مواد مخفی کردن آمار و اطلاعات مربوط به آسیب های اجتماعی پرخطر همچون خودکشی منجر به افزایش آسیب می شود، اظهار داشت: انتظار از مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه پیشگیری از خودکشی با استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی برای آگاهی عموم مردم از پیامدهای این آسیب است.
او گفت: تمام دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه مکلف به اجرای آیین نامه های جدید کارگروه استان مبنی بر افزایش حساسیت در جامعه نسبت به این آسیب اجتماعی بوده و انتظار از مسئولان همکاری با هیات اعزامی از مرکز استان برای انجام تحقیقات اجتماعی برای کاهش زمینه های خودکشی در این منطقه است.
ایرج اعتبار ، معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت و درمان خلخال نیز در این جلسه نسبت به افزایش آمار خودکشی در این شهرستان هشدار داد.
وی از اجرای طرح غربالگری سلامت روانی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 85 درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش طرح قرار گرفته اند.
او به استقرار کارشناس سلامت روان در تمام درمانگاه ها و مراکز بهداشت شهری خلخال برای ارائه مشاوره های رایگان به مراجعان اشاره کرد و گفت: در صورت تشخیص کارشناس، بیمار به پزشک مستقر در درمانگاه ارجاع و در صورت نیاز به ادامه درمان به پزشک متخصص ارجاع داده می شود.
اعتبار گفت: زنان خانه دار ، دانش آموزان ، دانشجویان ، مشاغل آزاد ، کارگران ،کارمندان ، بازنشستگان و سربازان به ترتیب در اولویت های اول تا هشتم گروه های اجتماعی اقدام به خودکشی این شهرستان قرار گرفته است.
وی با اشاره به عوامل دخیل در خودکشی از جمله افسردگی ، احساس غمگینی ،بیماری های صعب العلاج ،اختلالات شخصیتی ، عوامل تاثیرگذار بیرونی ، اعتیاد ، طلاق و سایر عوامل، افزود: لزوم توجه افراد به این آسیب جدی می تواند در پیشگیری افراد از اقدام به این عمل جلوگیری و مسئولان را در دستیابی به کاهش این آسیب از جامعه یاری رساند.
دکتر غلامرضا غفاری ، رییس اداره پزشکی قانونی خلخال نیز با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به مردم از وضعیت خودکشی برای آگاهی مردم از پیامدهای آن گفت: نتیجه مخفی نگهداشتن اطلاعات مربوط به آسیب های اجتماعی از جمله ایدز در گذشته ابتلای بیش از 10 هزار دانش آموز در کشور به این بیماری مهلک بوده است.
وی اظهار داشت: در حالی که فروش قرص برنج در جامعه از سوی مراجع ذیربط ممنوع اعلام شده ولی این ماده سمی خطرناک بوفور در بازار یافت می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.