به گزارش ایرنا روح الله شهداد نژاد روز شنبه در حاشیه بازدید از اداره بهزیستی جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توانمندسازی معلولان، نقش آن ها را در جامعه پر رنگ می کند از این رو دولت با این رویکرد، اهداف خود را پیش می برد.
وی با بیان اینکه حوزه معلولان بسیار وسیع است، اظهار داشت: علاوه بر فعالیت های دولت، رسیدگی به مشکلات معلولان سازمان بهزیستی نیازمند فرهنگ سازی و کمک خیران است.
وی ضمن استقبال از بخش خصوصی برای مشارکت در امور حمایتی و غیرحمایتی معلولان، بیان کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی به صورت ویژه در دستور کار دولت بوده است.
معاون فرماندار جیرفت با تاکید بر لزوم تغییر نگاه به معلولان جامعه، اظهار داشت: همه دستگاه ها باید در رفع مشکلات این قشر تلاش کنند.

** افزون بر 10 میلیارد ریال کمک هزینه موردی به معلولان جیرفتی پرداخت شد
رئیس اداره بهزیستی جیرفت هم گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 10 میلیارد و 398 میلیون ریال کمک هزینه موردی به مددجویان تحت پوشش این اداره پرداخت شد.
محمد رضانژاد افزود: این میزان اعتبار برای ایاب و ذهاب، درمان، سرمایه کار، مناسب سازی، غذای گرم مهد، کودکان بی بضاعت، مشاوره، ترک اعتیاد، حق پرستاری، درمان و کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: اینکه در خصوص توانمندسازی معلولان، همه انتظارات متوجه دولت و دستگاه های دولتی باشد، درست نیست، چرا که منابع دولت محدود بوده و جوابگوی نیازهای گسترده جامعه معلولان نیست.
رضا نژاد با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند در زمینه توانمندسازی معلولان کاری از پیش ببرد، اظهار کرد: خانواده ها و سازمان های خیریه و مردم نهاد نقش اساسی در این خصوص دارند.
رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: این اداره بر تقویت آموزش ها برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید دارد و این اصل را به عنوان سرفصل مهم کاری مجموعه خود قرار داده است.
وی افزود: طی یک سال گذشته در قالب برگزاری 123 کارگاه آموزشی و 10 همایش، تعداد 9 هزار و 617 نفر آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.
رضانژاد همچنین تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره را 677 خانوار با جمعیت یکهزار و 697 نفر اعلام کرد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.